Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2011, 14:36   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
@LUM

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg ville være glad bare vi havde 1000-1500 kr pr næse, til mad tøj og gaver (og her i huset betaler vi faktisk også varme af de penge) det kan vi godt få det til at løbe rundt for... det der biograf ol det er luksus, som både jeg og mine unger lever glimrende uden.
Antager at du mener: 1000-1500 kr pr. næse pr. månede alt incl.


Jeg ved ikke hvilket land du lever i, men det er næppe Danmark ... og hvis det er Danmark, så føler jeg mig ret overbevist om, at Skat vil interessere sig for, hvorvidt der er skjulte indtægter eller et formueforbrug i dit skatteregnskab.

(Var du selvstændig næringsdrivende, ville Skat formodentlig blot sætte dig til en evt. fiktivt minimumsindkomst væsentlig højere end de 12.000 DKK p.a. og du ville få en rimelig vanskelig opgave i Landsskatteretten, når du der skulle argumentere for dit angivne nærmest ikke eksisterende beløb)

Ligeledes er jeg sikker på, at regeringspartierne vil prise din erfaring for hvad der kan leves for yderst velkommen i næstkommende sparerunde og således anvende det som godt afsæt for i et hug nedsætte al overførselsindkomst til dit angivne niveau - under en relativ fattigdomsgrænse eller ej.

1000 DKK pr. månede pr. hovede X 12 måneder pr. år X ca. 750.000 hoveder = ca. under samlet ialt: 10 milliarder DKK at kontere Finansloven p.a. i kategorien: overførselsindkomst.

Dvs. efterløn, folkepension, førtidspension, fleks- og ledighedsydelse, sygedagpenge, kontanthjælp mv.

Jamre en borger over ikke at kunne leve for det beløb, kan der blot henvises til din udredning samt, at borgeren jo bare (uanset alder) kan flytte hjem til borgerens forældre og leve på nas der, da det ikke iflg. Grundloven er det offentliges pligt at sørge for en borger, der ikke er selvforsørgende.

Skulle forældrene beklageligvis være flyttet på kirkegården, kan den værdigt trængende borger bare flytte derud ... et sundt friluftsliv året rundt vil givet gavne de skavanker mv. der måtte hindre borgeren i at blive selvforsørgende :-)


Alene efterlønnen konteres i foregående og indeværende finansår at ligge på den forkerte side af 20 milliarder DKK p.a., så dit forslag vil være en besparrelse på de offentlige udgifter til overførselsindkomst, der virkelig rykker :-)


Jeg gnider mig allerede i hænderne over al den skattelettelse, som jeg kan se frem til på bekostning af bla. de mennesker på overførselsindkomst, der besøger K10 :-)

Måske bliver der så lidt penge tilovers (ud over det der går til al det andet frås) til, at ægtefællen også får en ugentlig shoppetur til Paris med et beskedent årsforbrug på indkøb mv. på en lille halv million DKK - og det er jo ikk' så ringe endda :-)

TAK LUM - du er en rigtig skattebasse, der varmer omkring hjertet (ca. der hvor tegnebogen sidder i inderlommen) :-)


BTW: Ironi kan forekomme i ovenstående ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat