Se enkelt indlæg
Gammel 06-12-2010, 15:17   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja apropos børn, så har jeg lært min søn at arbejde siden han fik muligheden for at gå med aviser!
Og min betingelse for at han fortsat kunne bo hjemme var, at han ligeledes var i beskæftigelse, altså ingen slendrian hér. Her var det også et spørgsmål om økonomi, for han ville mægtig gerne have bestemte mærker sko og tøj, tja....og så måtte han jo selv arbejde for det, for JEG havde ikke råd til det.

Tror også man skal passe lidt på med at dvæle ved den tanke, at arbejde er slaveri, og at alle der bliver sendt ud og lave noget, generelt synes det er forfærdeligt. Der ér altså en masse mennesker i fx Holland som er mægtig glade for de nye regler og som føler at disse regler skulle have været indført for flere år siden. Jeg har også talt med pensionister under 40, som ser det som en håndsrækning og ikke en straf og dermed håber det bliver en realitet.

Folk er jo forskellige.
Det vil altså sige sig at du forlanger af din søn, der ligger med 40 i feber og influenza at han skal rejse sig op og se af at komme ud med de forbannede aviser? Og samtidig siger til ham at han i hvert fald ikke får tøj på kroppen hvis han ikke er rask om 3 dage.

Det jo ligenetop der forskælden på den kommende model, og det du (vi) tilbyder vores børn.

Jeg kender en lille dreng der døde efter 6 års hjerteproblemer og et år rask (så rask man nu kan blive med en medfødt hjertefejl) var det mit barn, kunne jeg aldrig drømme om at tvinge ungen til at rejse sig fra sit sygeleje for fx at tømme opvaskemaskinen, mens jeg uden problemer tvinger min 6 årige tøs og 7 årige knægt til, men mine er netop også raske.

Det det nye tiltag gør, er netop at sige den den der ikke kan at så må de finde andre måder at overleve på, for vi (samfundet) vil altså ikke betale for at du ikke kan.

Lige det der kommer nu, der kan jeg ikke lade være med at tænke på sådan nogle som mig... hvad med den der har angst for kommunen og får synlig forværring hver gang kommunen banker på døren? nej vi er ikke ret mange, men skal vi gå i op til 22 år, og bare få det dårligere og dårligere og leve af en nedsat KHJ, fordi vi ikke kan??
Er det rimeligt, at din søn der ligger i febervildelse skal tvinges ud og arbejde?? Hvis ja, så kan jeg godt forstå du ikke har problemer med de forslag der er, jeg er så til gengæld glad for at jeg ikke er barn af dig

Et forsøb, som politikerene får det til at LYDE som om der er meningen med det, er jeg ikke modstander af, der er bare lige det problem at det koster penge, mange penge, penge som IKKE tilføres til udviklings forløbene, ej heller behandlings systemet, og samtidig tvingens flere tusinde syge mennesker til at deltage i de forløb om så de kan eller ej.

Kast penge efter det, og fjern den 100% tvang (dvs siger lægerne NEJ så det s q nej) og vi kan igen snakke om, om det er en god ide, men ikke 2 sek før, for ind til da er det spild af tid, og vil kun gøre folk mere syge, specielt de psykisk ramte vil vi se flere selvmord i blandt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat