Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2010, 16:04   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej LUM!

Jeg tror, det SB fisker efter er, at du klogeligt bør fortælle, at du som alternativ til ftp også ønsker afklaring med hensyn til fleksjob!

MineBørnsMor har ligesom dig søgt ftp efter § 17 på foreliggende grundlag. Hun søgte forår 2010. Hun var ikke helt lægefagligt og socialfagligt afklaret m.h.t. ftp, og derfor blev ftp afvist i første omgang.

Så fortalte hun sagsbehandler, at hun også ønskede afklaret mulighed for fleksjob jf. Helsingørdom. "Nå!" sagde sagsbehandler. "Jeg vidste ikke, at du også ønskede fleksjob." "Jo det gør jeg!" sagde MBM. Det fandt SB så ud af, var muligt.

MBM fik bevilget ledighedsydelse efter "Ymerparagraffen" under videre udredning på vej mod fleksjob eller førtidspension. Andersine beskriver "Ymerparagraffen" således i MBM's sag:

"Du er nok kommet under "Ymerparagraffen" (vores kælenavn for principafgørelse A-38), hvor man kan komme på ledighedsydelse, hvis man VED at det drejer sig om enten fleksjob eller pension, men bare mangler at finde ud af, hvilken af dem det bliver, f.eks. fordi der mangler lidt behandling eller en arbejdsprøvning."

Læs mere her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11857&page=5

Fortæl sagsbehandler både mundtligt og skriftligt, at du samtidig med afklaring af ftp efter § 17 på foreliggende grundlag også ønsker afklaring af mulighed for fleksjob, og fortæl om MBM, som i udredningsperiode mod fleks/ftp fik bevilget ledighedsydelse efter "Ymerparagraffen" (Principafgørelse A-38). Fortæl, at du også ønsker at komme under "Ymerparagraf".

Ønsk både mundtligt og skriftligt at komme på ledighedsydelse efter "Ymerparagraf" (jf. Principafgørelse A-38) under videre afklaring af mulighed for ftp/fleksjob. Og hvis du får mundtligt nej - så ønsk skriftligt nej + begundelse - og klag, hvis du får nej!

Og send endelig både dine rettelser til ressourceprofil, som skulle have været indeholdt i ressourceprofil før ny afgørelse, og alle dine lægefaglige papirer - til Beskæftigelsesankenævn!

mvh Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 02-12-2010 kl. 16:18.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat