Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2010, 09:41   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
DAG 2

Jeg sad klar ved telefonen tirsdag morgen og ringede til Jobcentret.
Kom igennem til venlig kvinde, og talte med hende til omkring kl.9:40.

Hun ville også meget gerne have mit cpr.nummer, før jeg overhovedet havde forklaret mit ærinde, men besindede sig dog, da jeg forklarede, at jeg meget gerne ville registreres som opsøgende på det rigtige kontor fra starten, og ville undersøge grundigst muligt før jeg startede processen op officielt - lige nu søgte jeg blot information.

Idét jeg havde både egne og andres erfaringer for, at det blot kunne forhale/forvirre processen, og dokumenter forsvinde undervejs, hvis jeg senere skulle skifte afdeling. (malende tavshed i røret.)

Jeg spurgte hvordan jeg kunne komme i kontakt med hende efter kl.10, da omstillingsdamen på det officielle Hovednummer jo nægtede, at stille én videre igennem til Jobcentres individuelle omstilling, efter kl.10 om morgenen!

SB blev yderst forbavset, sagde at hun jo netop sad i selve Jobcentrets første telefonkontakt, og dér sorterede i opkaldene, og hjalp folk med at finde ud af, HVEM de skulle tale med på HVILKEN afdeling, og HVORNÅR det kunne lade sig gøre.

Jeg bad hende fortælle om dette problem til sine overordnede, samt at der ikke var korrekte kontakt-oplysninger på Kommunens hjemmeside - efter en kort snak med sin overordnede på Jobcentret, bad hun mig desuden klage til Borgerrådgiveren.
Jeg forklarede at jeg var bekendt med muligheden, men at jeg lige nu foretrak at bruge min energi konstruktivt og fremadrettet, på at komme tilbage til arbejdsmarkedet.
(Hvis jeg ikke får succes med mit forehavende, kan jeg jo bruge de næste par år til berettigede klager over stort set hele forvaltningsområdet...)

Ganske rigtigt forsøgte Omstillingsdamen på Hovednummeret at nægte viderestilling, da jeg efter kl.10 ringede igen, og jeg måtte skrue “Stemmen” på (blanding af Skærebrænder/Jeg-Kender-mine-Rettigheder/Accepterer-IKKE-Afvisningen) og sige til hende, at SB på Jobcentret var chokeret over denne indstilling fra medarbejderne i Hovedomstillingen, SB’s navn, samt at hun ventede min opringning... SÅ kom jeg igennem, mens omstillingsdamen vrissede irriteret “ det burde SB ikke sidde og sige”!

Grunden til at jeg gerne ville ringe videre er, at jeg igår, på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside: www.ams.dk, fandt en Rambøll rapport, omkring de ansatte på Jobcentrenes viden, om de forskellige nye tiltag på Handicapområdet, og medarbejdernes mulighed for at søge endnu mere hjælp og baggrundsinfo, til at hjælpe klienterne videre...

I den rapport stødte jeg på ordet NØGLEPERSON, som angiveligt skulle være en Jobcentermedarbejder, der var sat specielt godt ind i love og regler på pågældende område, og som kunne vejlede sine kolleger.
Jeg søgte derfor selvsagt denne person, for kunne man få en sådan som sin egen SB, var megen spildtid måske sparet.

Dagens resultat endte med følgende:

1) NØGLEPERSONEN på Handicap-området i min kommune, sidder ikke på det Jobcenter der beskæftiger sig Med Revalidering - “mit” nye tilholdssted.

2) Vedkommendes funktion ligger først NÅR en handicappet evt. er opgraderet/klar til at søge job, har problemer med at finde ét, og derfor evt. skal have støtte i form af Mentor, specielle arbejdredskaber osv.

3) “Mit” Jobcenter, - et af landets største - har 2, hele TO personer!, ansat til at varetage samtlige Revalideringssager i HELE kommunen.

4) Den søde ansatte i omstillingen på Jobcentret, kunne give mig deres navne, men derudover hverken fortælle OM de ville være tilstede i løbet af tirsdagen, eller HVORNÅR de eventuelt ville være til at træffe fysisk, hvis jeg troppede op derude - som jeg jo først havde fået besked på, i Hovedomstillingen.

5) lige nu er en enkelt, misinformeret OMSTILLINGSDAME i Hovedomstillingen, den største forhindring for at søge og få KORREKT information, samt at blive sat i kontakt med relevante SB’ere, og ikke mindst spare en masse løben forgæves/rende til kontorer, hvor ingen ved hvornår de ansatte er at træffe fysisk...

Sidst redigeret af L.S.; 24-11-2010 kl. 12:43.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat