Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2010, 20:36   #9
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Altså stop stands..... borgmesteren har intet med det og gøre og det er spild af tid at spørge ham

Loven siger:

Man skal henvende sig i jobcenter og melde sig ledig,- for at kunne søge kontanthjælp fra ydelseskontoret.....

ALLE skal melde sig ledig også dem ude ben og uden hår og uden øjne...... når så man har meldt sig ledig, så skal man fortælle om ens situation.... hvad kan man og hvad har man af baggrund....... og heldbred.

Man nægtes ikke kontanthjælp fordi man er stofmisbruger eller ikke kan sproget eller ikke kan gå eller har en hjerneblødning....... men man skal uanset hvad henvende sig og melde sig ledig

De spørger IKKE om du er tilrådgihed til at få et fuldtidsjob-. de spørger dig om du er tilrådgihed i forhold til at modtage tilbud efter kap. 10-12 som skal få dig tættere på arbejdsmarkedet- hvis du vel og mærke er en af dme der ikke bare kan komme i job

Og det er man vel, når man kommer fra sygepenge......

Så lad være med at male fanden på væggen og tage loven bogstaveligt.

Gå i jobcenter og meld dig ledig. du ER ledig,- også selvom du er syg.

De stiller dig så nogle spørgsmål..... kan du arbejde..... så siger du .... jeg vil rigtig gerne og jeg har været sygemeldt og de mener at jeg kan komme i job hvis jeg får en virksomhedspraktik, fordi jeg har nogle vanskeligheder...... ... som du så siger

så får du et match....... lur mig om du ikke blir en 2er

Så skal du op og søge kontanthjælp og det gør du så

Du får så brev om tid hos jobcenter sagsbehandler eller noget... og deroppe så siger du så.... ja de har sagt at jeg. .. . . .....og så sker der

Du skrives op til en praktik... som 1000 andre.......

Hvis du er under 30 så er regler for aktivering lidt strengere end over....og isr under 25 er de stramme regler

Nå, men så har de nogle tilbud om aktivering i jobcenter - der blir du så aktivert gerne inden 4 uger......

Møder du ikke om trækker de dine penge de dage du ikke kommer....

melder du dig syg.....så trækker de dem ikke..... så kommer du til samtaler om hvorfor du ikke kan klare det... og sådan fortæstter det.... indtil du kan komme ud og opdage i virksomehdspraktkkken at du også er syg derfra...... .

og så afprøver de dig til fleksjob...........eller revalidering til noget helt andet

Og kan du ikke det, så indstilles du til pension
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat