Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2010, 10:31   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Doggerbanke66.

Kan fra link her under Fr.havns kommunne se, at de selv mener at skulle overholde de lovgivne 4 uger, som svarfrist i klagesager.

Udover din egentlige klasesag, har du nu også en klagesag over sagsbehandlingen:

1. manglende kvitering for modtagelse af din klage og rykker på samme
2. manglende overholdelse af svarfrist, 4 uger

I den forbindelse tænker jeg på om du fik en skriftlig klagevejledning, da du fik skriftligt afslag. Hvis ikke så er også dette et klagepkt. over sagsbehandling iflg. god forvaltningsskik.

Har været inde på deres hjemmeside og fundet flg.:

"Klagevejledning

Giver Frederikshavn Kommune dig som borger ikke fuldt ud medhold i en afgørelse, skal kommunen efter forvaltningslovens § 25 ved skriftlige afgørelser, der kan påklages til en anden forvaltningsmyndighed, give en klagevejledning.

Klagevejledningen skal indeholde oplysning om, hvem der er klageinstans, og hvordan fremgangsmåden ved klagen er, og om der er frister for klagen.
Klagevejledning

Giver Frederikshavn Kommune dig som borger ikke fuldt ud medhold i en afgørelse, skal kommunen efter forvaltningslovens § 25 ved skriftlige afgørelser, der kan påklages til en anden forvaltningsmyndighed, give en klagevejledning.

Klagevejledningen skal indeholde oplysning om, hvem der er klageinstans, og hvordan fremgangsmåden ved klagen er, og om der er frister for klagen."

Her er oplyst flg. navn for denne information:
"Mikkel Mose Baltsersen
Centralforvaltningen, HR Løn & Personale
9845 8683
[email protected]"


Samtidig skriver de også i forhold til hvem klagen skal tilsendes: "Henvendelse til konkret sagsbehandler eller afdeling"

Hvor har du sendt klagen til?

Jeg synes, du nu skal også skal sende en klage over sagsbehandlingen af din klage, hvor du nederst i klagen skriver C.C., og alle de du også sender denne til. Dvs. skriv en klage over sagsbehandlingen, hvor du henviser til forvatlningsloven § 25, og gør opmærksom på dato for første klage og derpå på dato for rykker, og du inet har hørt. Altså en enslydende klage, hvor hoved er udskiftet afhængig, hvem du sender klagen til.

Selvfølgelig til sagsbehandler el. vedkommendes afd.

Socialdirektør. Social- og Sundhedsdirektør
Jan Nielsen
Tlf: 9845 5100
E-mail: [email protected]

Kommunaldirektør
Jane Wiis
Tlf: 9845 5002
E-mail: [email protected]

Tror dette er borgmesteren:
Lars Mejlvang Møller Byraad 9845 5001
[email protected]

Og faktisk bør du også klage til ombudsmanden over manglende overholdelse af forvaltningsloven §25, se hans hjemmeside!

Sidst redigeret af gunvor; 02-11-2010 kl. 10:35. Årsag: manglende mellemrum
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat