Se enkelt indlæg
Gammel 25-10-2010, 10:12   #58
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Annagw.

Har læst din tråd og flg. springer mig i øjene:

Få forhammeren væk fra hamre dig selv i hovedet. Du virker på trods af dine psykiske vanskeligheder også, som en person m. en masse gode kapaciteter.

Måske kan de spørgsmål, der rejser sig i mig ved læsning af din tråd give dig nogle in put:

Får du god nok hjælp fra Springbræt? Dvs. når du i perioder mangler energi til at få afklaring på din sag i forvaltningen, at vedkommende så hjælper ved at sørge for denne afklaring på din anmodning? Har de en socialrådgiver?

Aktindsigt: der står intet i lovgivningen om at man skal henvende sig til en bestemt person for en sådan. Det er forvaltningens problem, hvordan de efterkomemr en sådan aktindsigt og ikke dit problem, at ringe/skrive til flere el. bestemte personer i den forvaltningsenhed, hvor din sag kører. Måske mangler der nogle dokumenter? Kan ske under kopiering, når sagen er stor. Så måske skulle du skriftligt gøre opmærksom på, at du mener, at der mangler dokumenter for en bestemt periode el. konkrete dokumenter, som du har vidende om mangler.

Diagnoser: I DK diagnosticere man eft. systemmet ICD-10. Der burde stå i din psykiatrers statusattest/spec.lægeudtalelse, hvilke diagnose samt hvilken ICD-10 klassifikation den har. F.eks. F60.30 emotionelt ustabil personlighedsstruktur, impulsiv type el. F60.31 emotionelt ustabil personlighedstruktur, borderline type. Mani hører under klassifikationgruppe F30. I dette klassifikationssystem skal man opfylde et hvis antal kriterier for, at kunne høre under den specifikke betegnelse/anerkendte sygdom.

Dette skriver jeg, fordi det jo er væsentligt for en god behandling, at man forud har lavet en så specifik diagnose, som muligt. Samtidig er den jo også relevant i forhold til dit videre forløb i forvaltningen, og de foranstaltninger, der skal udmøntes i forhold til at hjælpe dig.

Da diagnoser jo altid er kasser, man putter mennesker i, så er det heldigvis også sådan, at man samtidig kan besidde en del ressorucer, som man kan bringe i spil, og derved arbejde sig hen mod det liv, man gerne vil have.

Håber du kan bruge ovenstående til noget.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat