Se enkelt indlæg
Gammel 02-10-2010, 13:50   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske de i lejrene ikke har den store mulighed for ikke at få børn? nogen der har tænkt på det. Måske de har en ide om at der er størst chance for at få ophold med mange børn? I så falv ville jeg dælan rasme også få mange, også selv om at det vil koste min egen førlighed (jeg har bækkenløsning) heller miste min førlighed og lede en kummerlig tilværelse end risikere at blive tortureret til døde.... det valg må jeg altså indrømme ikke er særlig svært for mig at tage.

Men nu er det altså heller ikke alle børnene der har familie.
Vi har en somalier dreng, som bliver taget med af en af de ansatte på asylcenteret til fodbold her i byen (idrætsforeningen har foræret drengen kontingentet dvs han får lov at spille gratis) Denne dreng blev fundet af røde kors, ved hans hjem, hvor resten af familien lå slagtede... han har virkelig ingen. Og dog er de i tvivl om, om han MÅSKE har en bror et eller andet sted, der er bare ingen der ved hvor, hvis altså, måske broren er død, måske han er soldat, måske noget helt 3.

Hvad er det så lige denne dreng skal sendes hjem til når han bliver 18? Han behersker ikke dansk, men forsøger virkelig at lære sproget (han kan nogle ord) han kan få ord på engelsk, han bliver så vit muligt intrigeret, et ansvar en dansker har taget på sig, for der er selv sagt tale om et barn, der bare ikke har muligheden for selv at intrigerer sig, hvodan hele hule H skulle han kunne det, han er 9 år gammel for pokker! Uden denne mand tog det ansvar for drengen frivilligt og bruger hans fritid på drengen, ville han aldrig få en fair chance, men nu kan alle ansatte i centrene af gode grunde ikke tage sig af alle ungerne.... gid det var så vel, og VAR det sådan, ville jeg sys det var fint de siger som de gør, for så har ungerne haft en ordentlig mulighed for at intrigere sig, det har de altså ikke som tingene er nu.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat