Emner: Lykkepiller
Se enkelt indlæg
Gammel 09-09-2010, 16:32   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Altså når jeg kigger på denne hjemmeside, så synes jeg ikke der er meget fantastisk ved den, jeg synes heller ikke, den virker særlig nuanceret. Den viser kun alt det negative ved antidepressiv medicin og ikke det gode. Og hvis din holdning er, at du godt ved, at mange har glæde af medicinen, men du blot vil gøre opmærksom på, at nogle kan blive syge af medicinen; jamen så må jeg bare sige, at jeg ikke rigtig synes, at det er den holdning der afspejler sig på hjemmesiden.

At du har "studeret" det her i årevis på højt plan; jamen hvad betyder det? Hvilken uddannelse har du, der giver dig evnerne til at læse og IKKE MINDST vurdere en videnskabelig rapport om et forsøg?
Der bliver skrevet videnskabelige forsøg og lavet rapporter i ét væk, og der skal man altså virkelig kende til måderne indenfor forsøg og forskning, før man kan sige ret meget om det.
Det hjælper ikke bare at læse én rapport og så sige, ah ja, så er det sådan, for det er det ikke, det er måske bare en enkelt brik i det store puslespil; samtidig er det heller ikke sikkert at undersøgelsen har været bred nok, repræsentativ nok osv. Derfor er en del af rapporterne ikke den eneste sandhed, men de kan være skridt på vejen til en større forståelse.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor en hel generation af læger skulle finde det fint nok at "skade" folk med "lykkepiller". (hader det ord lykkepiller).

Hvis hjemmesiden ikke er lavet med det formål at afskaffe medicinen, som Henrik skriver, så synes jeg dokumentationen er endnu værre, for jeg synes ikke, der er ret mange succeshistorier på den side..

Selvfølgelig skal der være en debat om bivirkninger, og man skal oplyses om bivirkninger, men det skal være en nuanceret debat, der også viser alle de positive ting, der også er ved medicinen. For når man sidder som deprimeret og er helt nede under gulvbrædderne, så er man ikke helt klar på hvad der egentlig skal gøres, og så hjælper en ensidig side, hvor der kun er kritik af antidepressiv medicin ihvertfald ikke.

Og så vil jeg da gerne igen sige, at fordi man selv har fået en kedelig bivirkning, så er det jo ikke sikkert at alle andre også får det OG at der jo i øvrigt ikke er noget mærkeligt i bivirkninger, det er der til meget medicin, spørgsmålet er bare bivirkningen er acceptabel i forhold til virkningen og sygdommen.
Så husk at der er mange sider af samme sag, og hvad der virker åbenlyst for den ene, er det ikke for den anden.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat