Emner: Lykkepiller
Se enkelt indlæg
Gammel 09-09-2010, 09:22   #15
harris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
harris er ny på vejen
Lykkepiller - et stof i hjernen

Hej og mange tak for en god debat.

Det er mig der har lavet siden lykkepiller.info
Hvis man ser siden igennem er det veldokumenteret artikler og videnskabelige artikler der er linket til.

Jeg er af den holdning at medicin er fin, men ikke i længere tid, fordi alt ny viden på området fortæller at hjernen tager skade´i længden.

Jeg har jo selv fået Zoloft, efter et overfald på mit job inden for psykiatrien, men havde ingen gavn af pillerne da jeg blev meget syg af dem. Det er derfor jeg har lavet siden, for ingen læger ville tale om bivirkningerne dengang. I dag er det mere ok at have bivirkninger og tale om dem og det er meget vigtigt.

Hjemmesiden er lavet fordi at jeg selv oplevede at jeg faktisk blev tvunget til at tage piller, som jeg ikke kunne tåle for at få udbetalt sygedagpenge. Da jeg endelig stoppede med medicinen, efter 1,5 år blev jeg mig selv ret hurtigt. Jeg måtte så sælge mit hus og levede af overskuddet i mene forældres sommerhus.

Så hjemme siden er ikke lavet for at afskaffe medicinen for der er mange der har gavn af den men for at belyse at der er nogle der bliver syge af den. Jeg forstår fuldt ud at der er mange der har behov for medicinen og jeg mener at det fantastisk at det hjælper dem, jeg ved godt hvordan det er at have en depression, det ville jeg ikke ønske for min værste fjende.

Lige en ting til!
Jeg har læst og studeret emnet ssri og snri = nye antidepressiver i 7 år på meget højt plan og jeg bliver simpelthen nød til at sige noget vigtigt.
DER ER INGEN DOKUMENTATION FOR AT MAN MANGLER ET STOF I HJERNEN NÅR MAN ER DEPREMERET!

Der findes forsøg hvor det viser sig at deprimeret har mere serotoning end gennemsnittet. Jeg kan anbefale at læse hjernen som syndebuk eller nogle af de mange link på mig side.

En rigtig god film om emnet er GENERATION RX, som man kan se gratis på nettet på www.freemoviehub.com

Venlige hilsner Henrik
harris er ikke logget ind   Besvar med citat