Se enkelt indlæg
Gammel 28-08-2010, 10:09   #146
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det synes jeg lyder som en meget fin ordning:

Overenskomstmæssig løn for det arbejdede antal timer + ledighedsydelse, eller hvad man nu ville kalde det, for de resterende timer op til 37 timer om ugen.

Her er mit forslag til hvad jeg ville se som en fair fleksjobordning.

Som udgangspunkt er en arbejdsuge på 37 timer.

Fast fleksydelse på 135 kr. i timen uanset om fleksjobberen er i arbejde eller ej.
Dette vil betyde at en fleksjobber altid har minimum af en indkomst på 259.740 kr. om året.
Fleksjobberen har dog pligt til så vidt muligt er at finde arbejde i det visiterede antal timer. 12 eller 15 eller hvad det nu måtte være, og kommunen er forpligtet til at være fleksjobberen behjælpelig med, så vidt muligt at finde arbejde indenfor eget fag.
Når fleksjobberen er i arbejde, fratrækkes han/hun det antal timer de arbejder i fleksydelsen, og får i stedet løn af arbejdsgiveren, for det arbejdede antal timer på normale arbejdsmarkedsvilkår.
Som en gulerod til arbejdsgiveren, gives han et tilskud til lønnen på samme vis som til skånejob.
Hvis en fleksjobber kan finde en arbejdsgiver der vil give ham 450 kr. i timen fint, men reglerne er stadig de samme.

Enkelt og let at administrere.




Ragdoll
Jeg vil lige sige, at jeg regner med, det er ledighedsydelse, du snakker om? Fleksydelse er jo den ydelse der træder i stedet for efterløn. Ledighedsydelse gives, når man venter på fleksjob (og opfylder visse betingelser).
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat