Se enkelt indlæg
Gammel 25-08-2010, 14:23   #100
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Gh72,

Mener du så ikke der er førtidspensionister der er højt uddannede og har siddet i højtlønnede stillinger?

Og som jeg fastholder de 12 eller 15 timer man kan arbejde skal man selvfølgelig betales for også uden at det går ud over fleksydelsen.

Det er f.eks. ikke muligt for en gammel førtidspensionist der arbejder i et skånejob 20 timer om ugen, da det først trækker ned i den personlige tillægsprocent og kommer vedkommende op på over ca. 65.000 så trækker det også ned i selve førtidspensionen.

I praksis gør fleksjobberen og pensionisten nøjagtig det samme, men bliver behandlet vidt forskelligt, er det i orden?

En ordning hvor syge mennesker der ikke mere kan stille deres arbejdskraft eller dele af den til rådighed for arbejdsmarkedet, men hvor der kan visisteres til et antal timer, skulle kunne få en førtidspension udregnet i forhold til antallet af timer de ikke kan arbejde, og så ledighedsydelse for resten, hvis et arbejde ikke kan findes, og overenskomstmæssig løn for det faktiske antal timer de arbejder.

Du er selv førtidspensionist, på ny ordning?
Du er ikke brøkpensionist?
Du har måske en fleksjobber i familien?

Jeg har ej heller noget imod at nogen har mere end mig, som du har set har jeg stillet et forslag på benene hvor en vellønnet fleksjobber, med 15 timer om ugen kan tjene næsten 5½ gange så meget som jeg har om året. Jeg mener at med en sådan ordning som den jeg skitserer er der ingen der behøver at føle sig snydt.
Men selv det mener man ikke er nok?

Du svarer heller ikke på mit spørgsmål om hvad du mener ville være fair i forhold til de andre grupper, enkeltvis?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat