Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2010, 10:24   #1
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Ang. kriterier for førtidspension

Hej allesammen

Jeg var i går til en 50 min. samtale hos min sagsbehandler, den 5. ang. min ansøgning om en førtidspension. Jeg fik at vide at jeg ville få et afslag hvis jeg ville gennemføre den. Mine papirer fra Vejle Sygehus og fra min læge var bortkommet i deres system. Jeg havde heldigvis min jorunal fra Vejle Sygehus med og den fik de en kopi af. Ang. med min læge, der ringede jeg ind, da jeg kom hjem og fik at vide at status sept.08 var forkert, dette skulle være marts 08, sept.2008 fandtes ikke og de havde sendt det til kommunen. Dette sendte jeg en mail om til min sagsbehandler.Afslaget vurderede de bla.ud fra, at jeg har været 12 år på arbejdsmarkedet i et fleksjob. Jeg får tilsendt en ressourceprofil, som jeg skal udfylde.
Kommunen vil sende mig i arbejdsprøvningen på det tidligere Bomi, nu Center for personlig afklaring, ca. 3 måneder. Jeg spurgte min sagsbehandler om, hvorfor kommunen ikke havde gjort det for længst. Det vidste hun ikke. Jeg blev fyret fra mit job i nov.2009 og har siden været i et jobsøgningskursus på 6 uger, derefter til samtale hver 14. dag. Før dette søgte Marselisborg, der tager sig af fleksjobbere, mens jeg var i arbejde, men vidste jeg blev fyret senere på året, at søge et fleksjob til 12 timer om ugen uden held og dette gør sig også gældende for den private aktør Ramsdal, som jeg er tilknyttet til indtil videre.
I næste uge skal jeg til kontrol den 23.august på Vejle Sygehus og den 25.august skal jeg til plastickirurger samme sted, da jeg skal have et nyt bryst efter kræftoperationen i maj 2008.
Det sidste års tid er min mand blevet mere syg, Kol, hans lungefunktion er nu nedsat fra 45 til 32 %, fik det at vide den 2.aug samt sukkersyge i maj, opereret i skulderen i april måned. Han er på sygedagpenge, jeg på ledighedsydelse. Han regner selv med en arbejdsprøvning for man kan vel ikke få en førtidspension. Jeg ser positivt på min sygdom, han negativt, så det er svært af og til. Desuden er han meget bedøvet af al den medicin, han får for sine sygsdomme, for højt blodtryk, kolesterol osv.
Jeg går 50 min. hver dag og prøver at holde humøret oppe herhjemme, men det tærer også på mine kræfter.
Tilsidst spurgte jeg efter kriterier for en førtidspension, det kunne min sagsbehandler ikke give mig. Hvad er disse? Hun sagde, man næsten skulle være død eller meget, meget dårlig for at få en førtidspension.
Det skal siges, at styrken i min højre arm er noget nedsat, da der er fjernet en muskel, der har funktion for styrken i min arm sammen med mit højre bryst og alle lymfekirtler i armhulen, da der var kræft i 19 lymfer ud af 24.
Hvordan forholder jeg mig til det hele efter arbejdsprøvningen? Min sagsbehandler sagde, at de havde en i et fleksjob 10 timer om ugen med en del pauser. Kommunen har en pulje, der er til beregnet til fleksjobbere, der har gået i ledig i 18 måneder, hvor jeg kunne komme i betragtning.
Nu skal jeg først høre om ventetiden på et nyt bryst og dette skal jeg maile til Ramsdal og kommunen om på torsdag i næste uge.
Há en god dag allesammen

De kærligste hilsner
Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat