Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2010, 02:57   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Time

Her er det far der bruger næst mest (men også ham der har slæbet) Børnene der FÅR for mest og laver mindst, men mor får mindst, men udfører langt det meste i hjemmet (også hende der først vælger at spise mindre så ungerne kan få, hvis der ikke er lavet helt nok)

Skal det overføres til det store hele, så vil direktøren, skulle afgive 3/4 dele af sin løn til samfundet (som så giver mest til de svageste, altså de syge, midbrugere osv osv, og mindst til de stærkeste af den svage gruppe) selv beholde 2/3 og levere den sidste 4-del til den fælles pulje alle bruger (læge ol)

Den fordeling ønsker jeg ikke at se, den er i min verden pænt urimelig. Den store forskel på mit hjem og DK som helhed er at jeg som MOR, på alle leder og kanter er født til at hytte mit afkom, før jeg hytter noget som helst andet, mens de fleste mænd er langt mere selv centrerede, og derfor i stedet vil forsøge at dele mere lige mellem sig selv og sit afkom (forståes, har jeg ikke kogt nok kartofler, er jeg som mor den første der siger spis I, så "sulter" jeg, far stopper først når han er mæt, men kan spise mere, mens børn (heldigvis) sjældent tænker på om andre får nok)

Skulle min MOR fordeling bruges, ville jeg leve som direktøren, i luksus, og direktøren (som jo slæber det tungeste læs) leve som jeg, tæt på fattigdom. Og så ville direktøren selv sagt holde op med at gide at slæbe, da denne, af naturlige årsager, ikke har MOR instinktet og følelserne over for "mig og dig"

Men samtidig håber jeg så sandelig, at MOR fordelingen er mere standart ude i de små hjem, end en mere samfundsmæssig venlig fordeling er det, ellers ser det godt nok rigtig rigtig mange børn.

Samfundsmæssigt skal ham der slæber da naturligvis også have lov at få mest udbytte af slæbet, også for at holde "hans" moral oppe til at blive ved med at slæbe....spørgsmålet er nærmere hvor meget mest og hvordan det skal udbetales, er det en opsparing, forsikring, eller kontant betaling?? Og det er jo så der det bliver svært, fordi mennesker er forskellige har forskellige ønsker og behov.
Fx har jeg da hørt syge mene at de bør have ret til at have råd til at tage på ferie (for de har også slæbt... men havde de ikke råd mens de slæbte, ville de der hellere have haft mindre råd, og så nu som syg få i stedet?) Der er jeg af en anden holdning, jeg slæber ikke, ærgo ingen ferie, det er luksus og ikke en nødvendighed for overlevelse, heller ikke socialt (vi har da rige venner som rejser både 2 og 3 gange om året, og det skaber altså ikke problemer at vi ikke kan fortælle om vores 14 dage til Indien, eller vise ferie billeder fra USA, til gengæld har vi glæden ved at de viser og fortæller *ss*)
Hvor u/lige skal det være??? det vil en hel befolkning aldrig kunne nå til enighed om, og lige nu har vi så valgt at have en "mor" der har bestemt, at mens man tjener skal man gemme i madrassen til dårlige tider, og dem der så slet ikke kan tjene, eller som ikke har gemt nok, de må nøjes med basal overlevelse.... Vi har som borgere selv valgt at vi vil have det sådan, og ikke have noget der er mere jævnt (og gu hvor jeg håber vi snart vælger noget der er mere jævnt, dog ikke for jævnt)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat