Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2010, 23:44   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rygskade Se meddelelser
hej allsam

Som jeg har skrive jeg fik afslag på førtidspension den jeg har anket på sted ,i mellemtide jeg fik brev fra kommunen di sige et di har truffet afgorlse på fleksjob 10 timer om ugen hjelp hvad skal jeg gore elle hvorden jeg skal reagere
hilsen rygskade
Jeg husker ikke hele din historie, men jeg kan fortælle dig, at efter en arbejdsprøvning hvor jeg klarede ca. 8 timer om ugen blev jeg også visiteret til fleksjob.

Jeg blev dybt frustreret, mente jo selv at jeg skulle have en fp.

Men heldigvis var der et rart menneske, der gjorde mig opmærksom på, at fleksjob er halvvejen til en pension.

I og med at de har tildelt dig fleks har de erkendt, at du har nogle problemer der gør, at du ikke er i stand til at klare dig på det ordinære arbejdsmarked.

Efter at jeg var visiteret til fleks blev jeg hurtigt sendt til en anden aktør, som skulle finde mig et fleks-job.
Det lykkedes ikke at finde mig et job, men konsulenten (hos anden aktør) fik hurtigt mistanke om, at jeg vist havde en del skånehensyn.

Så da de 3 mdr. var gået, uden at finde et fleks-job, sendte han en rapport til sagsbehandleren, og tilbød at finde en praktik til rådighedsvurdering.

Kort efter blev jeg så sendt til anden aktør igen, samme konsulent, kom i virksomhedspraktik i 3 mdr. (arbejdsprøvning), klarede ca. 8 timer pr. uge.

Ca. et halvt år senere blev jeg tilkendt førtidspension.

Fra jeg blev visiteret til fleks-job gik der 1 år og 8 mdr. før jeg blev tilkendt fp.

Og så vil jeg da benytte lejligheden til at skrive, at jeg havde en rigtig god oplevelse med konsulenten hos anden aktør, fik en helt igennem fair og reel behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat