Se enkelt indlæg
Gammel 08-06-2010, 10:50   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hnb Se meddelelser

Så hvorfor et møde nu tænker man?...
Jeg kan rigtig godt forstå at du er skeptisk, mødet kan meget vel have til formål, at snakke udenom, gøre jer mere forvirrede, få jer til at sige ja til noget usmart, der er mange muligheder.

MEN, det kan også være for at prøve at få tingene sat lidt på plads.

Uanset hvad, så har du jo forskellige muligheder for at sikre jeg bedst muligt, i forbindelse med sådan et møde.

1. Du kan medbringe en optager, og optage hvad der bliver sagt på mødet, men lad være med at fortælle at du gør det.

2. Hvis de kommer med påstande der lyder underlige, så er de sikkert underlige, og så beder du om at få det på skrift, med henvisning til lov og §.

3. Når mødet er overstået, og du/i har hørt det igennem på optageren, så sender du en mail til sagsbehandleren (evt. også hendes leder) hvori du beder om, at få af- eller bekræftet, om du har opfattet indholdet af mødet korrekt, og så skriver du hvordan du har opfattet de ting der blev sagt/aftalt på mødet.

Det allervigtigste er, at holde hovedet koldt, lave en liste med spørgsmål hjemmefra, denne liste løber du jævnligt igennem i løbet af mødet, og vender tilbage til de spørgsmål du ikke har fået svar på.

Jeg tror faktisk det kunne være en god idé med sådan et møde, for det er meget vigtigt at signalere, at i har styr på tingene, ikke er til at løbe om hjørner med og at i klager hver eneste gang der er "slinger i valsen".

Jeg har ofte selv været til møder på kommunen, hvor jeg har været hunderæd, men hver gang har jeg sagt til mig selv, at " de skal fa..... ikke tro at de kan få mig ned med nakken", og så har jeg ranket ryggen og knejset med nakken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat