Emner: Uvis fremtid
Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2010, 11:40   #8
AS1978
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
AS1978 er ny på vejen
Azoril:

Jeg har flere gange bedt om arbejdsprøvning/praktik idet jeg ikke ved hvor meget jeg kan arbejde. Min sagsbehandler har hver gang sagt at hun ikke mente jeg opfyldte betingelserne for flexjob og det måtte komme frem ud fra ressourceprofilen. Hun mener heller ikke min sygdom er kontant og det er jo rigtigt, da Morbus Crohn er svingende.

Jeg er tilknyttet slagelse sygehus og får min daglige medicin og taget blodprøver og kontrol nogle gange om året, hvis der ikke sker ændringer. Problemet de sidste par gange har været at jeg ikke har haft store udbrud med maven, men at mine ankler og knæ hæver til dobbelstørrelse og føles som forstuvninger - meget smertefuldt. Til daglig lider jeg meget af ømme led og det tager mig altså noget tid at få varmet dem op og komme igang hver dag.

Sygehuset har skrevet at der vil være tider med gode og dårlige perioder og at der kan være behov for særlige skånehensyn med arbejdsgiver. Socialrådgiver og lægekonsulent mener derfor jeg er godt rustet med en §56. Det er svært at forsvare overfor en arbejdsgiver at jeg kan være væk 1/3 af året. Har svært ved at forklare socialrådgiveren og den tabte arbejdskraft er meget dyr for firmaet og at en §56 slet ikke rækker!

Er tilknyttet en specielt på Crohn-sygdom og har bedt med social rådgiver om at få en statusattest fra ham flere gange med henblik på min ansøgning på flexjob. Da hun endelig gjorde det fandt jeg ud af hun bare havde fået aktindsigt i min journal! Bad hende endnu engang om at få den skrivelse, men fik svaret at hun ikke ikke mente det var nødvendigt!

Jeg står med en ressourceprofil nu, men hvad gør jeg nu. Klager over de ting hun har skrevet eller... jeg skriver den ikke under?

Tak fordi du svarede mig
AS1978 er ikke logget ind   Besvar med citat