Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2010, 11:16   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pls73 Se meddelelser
Hej alle,

Jeg har ofte kigget på siden, men har ikke selv skrevet ret meget. Nu er jeg lidt i tvivl om mit indlæg er lagt ind på rette tråd!?
Kort fortalt så har jeg været på førtidspension i godt 1 år pga. af et overfald for 4 år siden, det har givet mig et piskesmæld og mange andre gener. Jeg har selvfølgelig været igennem hele møllen med kommunen, 1½ uden indtægt, da jeg er gift og bor i eget hus, mange arbejdsprøvninger osv….
Jeg har ikke fået det bedre efter jeg kom på førtidspension (som mange siger man gør) – jo jeg tør igen åbne postkassen, da jeg ikke længere frygter breve fra kommunen Men jeg har mange smerter hver dag og jeg synes de bliver værre, derfor har jeg været ved læge og snakket med ham om hvordan smerterne fare rundt i kroppen på mig – han nævnte så at han tror det kan være fibromyalgi og vil gerne have mig undersøgt for det…

Her er det så det reelle problem – min sag ligger i arbejdsskadestyrelsen, og derfor synes han først jeg skal sendes til udredning for fibromyalgi, når sagen er afsluttet, da han tror det vil skade min sag om evt. erstatning, hvis der kommer en ny sygdom i min journal… Havde først lidt lyst til at være ligeglad med erstatningen, da jeg synes helbredet er det vigtigste. Men jeg har en kæmpe advokatregning og 1½ års manglende indtægt der forhåbentlig kan blive dækket med lidt erstatning... Så jeg må bare vente...

Er der andre der har prøvet at få en ny diagnose mens en sag kører i ASK?
Synes det er utroligt, at man ikke kan få af vide hvad man fejler, uden at ens forsikring straks vil forsøge at snyde udenom!!
Vi er en del der først får f.x en piskesmældsskade, og på den baggrund også udvikler en fibromyalgi. Jeg er selv en af dem. Det er velkendt at fibro også kan udløses når man går rundt i en kronisk smertetilstand.

Jeg tror ikke det vil skade din sag i ASK, at du nu også bliver udredt for at se om du evt. også har fibro. Som udgangspunkt HAR du fået din pension p.g.a følgerne af overfaldet, og det vigtigste i forhold til ASK og erstatning er netop følgerne af overfaldet (altså piskesmældet) Det er jo følgerne af overfaldet der har udløst en pension til til dig, og i forholdet til ASK og erstatning er det det vigtigste.

Du vil få enormt svært ved at bevise at din eventuelle fibro er udløst af smerterne fra dit overfald - med fibro kan man ikke nøjagtig påvise hvem og hvorfor nogle bliver ramt, du kan jo godt have fået fibro af andet end smerter.

Sygdomme man får efter en given skade, skal da ikke afholde folk fra at modtage lægehjælp. ASK kigger kun på dit helbred før skaden og så selve skaden du har fået ved overfaldet - og så kigger de nøje på om det også er p.g.a skaden man har fået pension. Der står sikkert ikke i din pensionsbevilling noget som helst om fibro, da du jo har fået pension p.g.a følgerne af overfaldet.

Med andre ord, i forholdet til ASK skal skaden og følgerne matche grunden/årsagen til pension for at gøre sig håb om erhvervsevneerstatning.

Skulle det blive anerkendt af ASK, at din fibro OGSÅ er en følgeskade (hvilket jeg tror er tvivlsomt) så har det "kun" betydning for en evt. mèngrad - lige nu kan du jo klart bevise at din pension har du fået p.g.a af piskesmæld og andre følger fra overfaldet.

Jeg kan godt følge din læge, at en ny diagnose måske kan forplumre og trække din sag og da der alligevel ingen behandling er for fibro. så er det sådan set underordnet om diagnosen bliver stillet her og nu, eller senere. Omvendt er det også rart for èn selv, at man, uanset der ingen behandling er, får ord på hvad man fejler - det kan forklare mangt og meget, og hvorfor man har det så skidt som man nu har det.

Et svært valg. Der ligger her på k10 netop om ASK og fibro som følgeskade - måske du med fordel kan bruge søgemaskinen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat