Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2010, 08:32   #1
Benno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Benno er ny på vejen
Supplement til Brøkpension

Hej

Min kone og jeg er begge førtidspensionister / brøkpensionister, med hendholdsvis 16/40 og 30/40 pensioner.

Min kone blev I 2005, tilkendt førtidspension / brøkp. Som sagt 16/40, på daværende tidspunkt modtog jeg selv kontanthjælp, reduceret på grund af loftet.

Hun fik i 2005 tilkendt et supplement til sin pension, så hun modtog, hvad der svarede til fuld pension. Da jeg i 2008 fik tilkendt min førtidspension / brøkp. 30/40, stoppede kommunen, min kones supplement, således, at vi tilsammen, i dag får udbetalt ca. 1615,00 kr. mindre per måned, end hvis vi begge havde modtaget fuld kontanthjælp inkl. boligsikring / boligydelse, er der nogen der kan give os et bud på, hvad muligheden er for, at få genindført supplementet.

Så vidt Jeg husker stod der et eller andet sted, at supplementet til brøkpensionen, kunne udgøre minimum, hvad der svarede til fuld kontanthjælp og maximum hvad der svarede til fuld pension og, at supplemenetet kun kan udbetales sålænge man opholder sig i Danmark, ret forvirrende lovsæt.
Benno er ikke logget ind   Besvar med citat