Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2010, 07:12   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg havde en lidt "sjov" oplevelse igår.
Jeg holdt i et stort, trafikeret, lysreguleret kryds og skulle lige over. Jeg plejer gerne at være obs på, om de holdende/ventende biler blinker til højre, for så bliver jeg pænt bagved.
Der holdt en bil som blinkede til højre, så jeg holdt mig bagved ham, jeg blev så lidt forundret da han bare kørte lige over i krydset, men kunne ikke lade være med at smile lidt af det, for han gør det sikkert for at få evt. cyklister til at blive bagved når de venter på grønt.

Iøvrigt tror jeg, at mange cyklister aldrig har siddet bag et rat, for så ville de opføre sig anderledes i trafikken.
Jeg begyndte selv at opføre mig anderledes, når jeg færdes på cykel, efter at jeg fik kørekort.

Jeg synes faktisk, at de fleste lastbilchauffører er blevet meget tilbageholdende med at køre frem når der er en cyklist "i farvandet".
I et forsøg på at være venlig, og passe på mig selv, har jeg ofte trådt et skridt baglæns, og sat begge fødder på jorden (for at vise at jeg bliver hvor jeg er) for at få en lasbil til at køre før mig (så kan han komme videre med sit job, og jeg kan komme sikkert over vejen ). Men nix, de bliver holdende og vinker mig frem.
Og jeg forstår dem jo godt, de bliver jo hængt gevaldigt ud når det går galt.

M.h.t. cykelhjelm, så er der mange med cykelhjelm der lige så godt kunne lade den blive hjemme, for enten sidder den alt for løst eller også sidder den halvt omme i nakken, som om at det var en kasket.
Og så er den altså ikke en sk.. bevendt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-04-2010 kl. 07:15. Årsag: tilføjelse vedr. cykelhjelm
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat