Se enkelt indlæg
Gammel 19-04-2010, 14:01   #5
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/04/19/041708.htm

Nye regler for hjælp til udsatte og fattige
19. apr. 2010 04.18 Indland

Kommunerne skal til at indrette deres hjælp til fattige og udsatte borgere med udgangspunkt i seks konkrete emner, som regeringen har udstukket i sit udspil om fattigdom, skriver Politiken.

Og de seks emner handler ikke om, hvor mange kroner og øre, der står på borgerens bankkonto:

- Løsningen er ikke bare at sende en større check, siger de konservatives socialordfører, Vivi Kier.

Kommunerne skal blandt andet rykke ind, hvis man har været på nedsat ydelse fra det offentlige i mere end 12 måneder, uanset om det er starthjælp eller kontanthjælp.

Afgørende for indsatsen er også hvis man får en diagnose på en psykisk sygdom, misbruger alkohol eller stoffer eller ens barn får et stort fravær fra skolen.

Og så skal kommunen skride ind, hvis den får kendskab til en sag om dårlig behandling af børn i en familie og hvis en borger ufrivilligt mister sin bolig.
----------------------------------------------------------------------------------

Enten har jeg en meget dårlig dag, eller er min forståelsesevne bare "anderledes" generelt.
Jeg kan da ikke fange hvad der menes med den der "Afgørende for indsatsen er også hvis man får en diagnose på en psykisk sygdom, misbruger alkohol eller stoffer eller ens barn får et stort fravær fra skolen."
Kan godt måske betyde at jo -uanset om du har lidt større rådighedsbeløb- hvis du er udsat -så skal du nogle gange hjælpes og ikke bare yderligere straffes...Eller hvad?
Hvis dette er korrekt- hvor kan man finde lidt mere om denne nye tiltag- især da vi skal da vide hvad vi må forvente, og så holde øje med om det bliver overholdt?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat