Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2010, 12:22   #9
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej Hejdien.

Først tusind tak for dit lange svar

Citat:
Det er ikke helt godt at han skriver Førtidspension for det må en læge ikke udtale sig om , men på den anden måde kan man håbe at de overser det
Ja det var endnu en upser, men hvis han ikke ved man ikke må skrive det, og der står kun at han skal komme med et forslag og at en afgørelse ligger ved kommunen. Så det kan vendes lidt.

Citat:
at han skriver at der er behandlignsmuligheder med biologisk medicin er ikke godt, for det vil kommunen tage til sig og sige at du nægter at lade dig behandle...
Ja, det har jeg også tænkt men i forvaltningsloven står der at de kan ikke tvinge mig på en medicin hvis der er mulighed for at jeg bliver syg eller at den kanvære skadelig. Men jo hvis hun bliver virkelig streng kan hun godt sige det. Dog har jeg dokumentation for at denne medicin ikke vil gøre mig bedre. den vil kun bremse udviklingen af min sygdom.

Citat:
Du skal være uarbejdsdygtig ved ethvert erhverv så det ville klart være bedst hvis også han havde haft den med og her er det så vigtigt at få en rp og få det med i den ...
Helt enig.

Citat:
Jeg tror ikke rigtig på den her (men jeg har ikke andet end min egen overbevisning og det jeg har set at sige det ud fra) men der skrives i den her at der er håb og der er medicin at det så senere har vist sig at du ikke kan bruge medicinen kan ikke læses ud fra den, og at du ikke vil bruge den omtalte biologiske medicin sammenholdt med det her kan give dig problemer , så hvis jeg var dig ville jeg se om jeg kunne få en ny tid og en nyere erklæring
Ja, jeg skal nemlig have den opdateret for denne er fra da jeg fik mine diagnoser. Skal snart derind igen, og der skal vi snakke om alt det her. Og så må rådgiver jo bede om en ny status.

Citat:
Efter min bedste overbevisning har du nogen hængepartier du skal have ud af verden først og den største og vigtigste er den fra speciallægen af ..
Helt enig, men det burde ikke være noget problem, så længe hun bare spørger om en ny status, hvilket hun jo skal for at kunne udarbejde ressourseprofilen.


Citat:
Det er nok en meget god ide, du skal så også lige være obs på at selv om der ikke står i en praktik aftale at det er med henblik på pension eller fleks eller andet så kan det godt være det første skridt på vejen , jeg har været i praktik i tidernes morgen hvor der stod mhp tilbagevende til arbejdsmarkedet det endte med en fleks , for praktikken viste at arbejdsmarkedet på alm vilkår ikke var en mulighed, men kan du få hende til at skrive de andre ting ind så ville det være mægtigt .. men en praktik kan også være en god ting (hvis du kan ) for det er den der kan vise hvor lidt og hvor meget du kan og så træffer de beslutning ud fra den hvad der videre skal ske...
Igen, helt enig. Her er jeg også egoistisk, for jeg har selv brug for at se hvor slemt det står til, det er en meget hård og svær beslutning omkring FP, så jeg vil selv lige have det sidste her på plads.

Citat:
Med den nye pension er der ikke rigtigt noget at hente .. du kan få halv pris ved dsb og komme billigere i nogen svømmehaller og nogle museer osv ellers er der ikke rigtig noget
Handicap bil kan du godt søge selv om du ikke er på pension .. (der er det behovet der afgøre det, vil endda sige at mulighederne er større hvis du er i job eller uddannelse ) handicap ombygning af hus og hjælpemidler hjemmehjælp osv kan du også søge selv om du ikke får pension ..
Okay tusind tak.


Citat:
Ja der er helt klart nogen herinde som godt kan følge dig og håber også at du kan få den hjælp du har brug for , men men kan da godt se at mine bud ikke er de mest oplivende .. desværre og husk lige jeg er ikke ekspert eller kan se fremtiden , jeg svare bare ud fra det du har skrevet hvad jeg tror
Ha ha ja jeg havde håbet på lidt mere optimisktiske tilbagemeldinger, men jeg ved jo godt at det er så svært det her. Og jeg kan også godt selv se de mangler der er. Jeg må jo bare prøve på ikke at bukke under og blive ved.

Citat:
og lige et ps ..

en ressourceprofil skal være et samarbejde mellem sagsbehandler og borger men vil ikke give MTVRV1 ret i at man ikke kan starte den op selv, de fleste jeg kender starter den selv i det sagsbehandler sender den til en beder en om at udfylde de tolv punkter og derefter sende den tilbage og så mødes man med sagsbehandler snakker den igennem hun skriver sine kommentar og man får den hjem til gennemlæsning og derefter skriver man ned hvor man evt er uening og så tilbage med den igen ...
Okay, hmm det skal jeg lige tænke over.

Citat:
Men må indrømme du er under uddannelse er det på su eller på revalidering for hvis det er revalidering så er det klart underligt at der ikke allerede ligger en ...

En rigtig god ide til at få gang i sagen og sagsbehandler er at skrive et brev til hende hvor man påtaler det underlige i at man er sygemeldt og der er lavet handleplan for hvordan man kommer tilbage men der er ingen ressourceprofil og man kan ikke forstå hvordan hun kan lave en helheds behandling uden en ressourceprofil og så skrive at det er lovbefalet at der laves en profil ..

derudover beder man om aktindsigt sådan at hun kan se at man nu begynder at gå aktivit ind i sin egen sag , det kan mange gange få dem igang ...
Lige mine tanker. Min ressourceprofil er ikke blevet opdateret siden jeg blev syg for 4-5 år siden. Har kun set den en eneste gang. Så det er VIRKELIG en kæmpe fejl fra deres side af. Vil også forlange at få den nu.

Aktindsigt har jeg, men bliver ikke rigtig helt overholdt. Har været igennem et utal af rådgivere, og ingen har gjort noget ved all emine forespørgelser. Men nu må vi se om de ikke snart reagerer.

Citat:
Held og lykke
Tusind tak Hejdien, og igen tusind tak
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat