K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Flytning, formue og fortidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=581)

Bull 17-11-2006 15:41

Flytning, formue og fortidspension
 
Hej alle

Jeg er ny herinde.

Jeg står overfor at skulle flytte fra min lejlighed, som er en ejerlejlighed, vi vil nu flytte i lejebolig.
Vi har lige fået en søn, og nu er der pladsmangel. Vi står med lidt penge i overskud efter flytning, og jeg får dermed et fint plus på min bankbog, men hvordan får det indslydelse på min førtidspension med penge i banken?

* Formue i banken, indslydelse på førtidspension?
* Bliver mine positive renter trukket fra førtidspensionen?
* Har en børneopsparing til min søn indflydelse på min førtidspension?

Håber på der er nogen der kan og vil hjælpe.

Hejdien 17-11-2006 15:56

RE: Flytning, formue og fortidspension
 
Hej Bull

Og velkommen til :D

jeg kender ikke så meget til førtidspension og økonomi, men kan næsten forestille mig at nogle af de andre bruger gør så mon ikke der meget snart kommer et svar..

Tillykke med søn og flytning :)

Med venlig hilsen
Hejdien

losuma - Slettet Medlem 17-11-2006 18:36

RE: Flytning, formue og fortidspension
 
Nu er jeg ikke helt inde i de regler, men en ting er jeg sten sikker på, dine børns formuge må kommunen ikke blande sig i, med mindre altså du har foræret dine børn mere end du må afgiftsfrit (beløbet ligger på lige omkring 250000... men søg evt på nettet efter det korekte, eller spørg i banken, det ved de)

Om de så med tilbagevirkende kraft må sige at du skulle leve af de penge du lige har foræret til dine børn (eller børnebørn) Ved jeg faktisk ikke, jeg ved at kommunen må gøre det når der er tale om kontanthjælp, hvis man har overført pengene inden for x tid op imod modtagelse af ydelsen, men det er der jo ikke her... men igen skyder jeg på at det er noget banken sikkert ved lidt om?

Men hvad der står på dine børns børneopsparing eller andre kontis, har intet med din formue at gøre, og som udgangspunkt, må kommunen ikke regne de penge for værende en formuge for dig, det er jo dine børns penge ikke sandt?

Nu står du midt i at modtage pension, gisner jeg om at kan der måske blive noget den måned du har haft pengene til at stå på din konto, bare en enkelt dag, for så har du jo haft pengene, men hvis jeg ikke GÆTTER! helt fejl, må du have en formue op til et hvist beløb lige som kontanthjælpsmodtagerene må.
Der kan du evt møde op på det nærmeste fri advokatkontor og spørge efter reglerne der får du helt sikkert et svar der er svarende til din sag.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension