K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hvis Venstre får magten... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32231)

glick 18-06-2015 08:25

Hvis Venstre får magten...
 
Vil Lars Løkkke skærer ned på førtidspension som DA anbefalter så vi får 4000 kr mindre om måneden? (før skat) Eller vil DF sæt en stopper for Venstres og DAs førtidspension plan?

Ninja 18-06-2015 08:29

Den slags er jo til forhandling, mon ikke DF vil sælge førtidspensionisterne for fx en grænsebom, som de i sin tid solgte bommen for forringede dagpengeregler?

Der sker ikke førtidspensionisterne noget, såfremt Løkke ellers taler sandt.
Men jeg vil da nødigt stemme på et blåt parti (herunder DF), for at teste om han holder ord!

glick 18-06-2015 08:32

Hvis og hvis
 
Hvis Lars vinder og folketinget beslutter sig til at skærer ned på førtidspension vil den påvirker ALLE førtidspensionister eller kun dem der i fremtiden får førtidspension?????
Ov mit hjerte.........:mad:

jjsonn 18-06-2015 11:20

nu håber jeg ikke han vinder, men mon ikke det ville være alle, det er jo kh, pensionister, sygepenge, fleksjobber osv. kort sagt alle der er lette at trampe på

stampe 18-06-2015 11:28

Ja taler også om, at fp skal have en lettere økonomisk overgang til fp, men skal åbenbart ske ved, at fperne selv sparer op til pension. Det vil jo alt i alt minimere fpudbetalingerne, hvis opsparingen bliver obligatorisk.

Men lad os nu se. Der skal jo 90 mandater til et flertal.

De blå tager vel omgående fat i, at fx pensionerne ikke skal reguleres med prisudviklingen og at SATS-puljemidler ikke skal finansieres af overførselsindkomster.

Ninja 18-06-2015 16:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af glick (Send 327071)
Hvis Lars vinder og folketinget beslutter sig til at skærer ned på førtidspension vil den påvirker ALLE førtidspensionister eller kun dem der i fremtiden får førtidspension?????
Ov mit hjerte.........:mad:

Så er det alle!

sommersen 18-06-2015 16:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af glick (Send 327069)
Vil Lars Løkkke skærer ned på førtidspension som DA anbefalter så vi får 4000 kr mindre om måneden? (før skat) Eller vil DF sæt en stopper for Venstres og DAs førtidspension plan?

Han har da udtalt mange gange at det skal kunne betale sig at arbejde i stedet for at være på overførsel og at de overvejer at se på om dem der er på førtidspension alligevel har en arbejdsevne,så tror ikke rigtig nogen grupper bliver fredet

Webmaster 18-06-2015 16:59

Hvis man ser på hvor tæt bundet sammen de er....DA og den blå blok....ja så er det da lige af en chance man tager hvis man stemmer til den side..

DF ja de kan købes for alle stramninger af flygtninge/indvandrere...bare se hvor let det gik med efterlønnen....hvor de havde forsvoret at de ALDRIG ville gå med til at fjerne den...og vupti...et par grænsebomme og de skiftede mening...

glick 18-06-2015 21:15

Jo men......
 
Mit spørgsmål handler om at skærer ned på førtidspensions beløb ikke noget at gøre med arbejdsevne.

Webmaster 18-06-2015 21:19

Tja...Lars Løkke har jo siddet og sagt at der IKKE skal skæres i førtidspensionen....det gjorde han da han sad inde ved Clement...

Omvendt så ved vi at DA og Venstre ja de er ret tætte...

Men han skal løbe fra det han har sagt hvis der skal skæres i førtidspensionen...

Lige nu ja der ser det bestemt ud til at vi skal have en ny statsminister...og en blå en af slagsen...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension