K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Manglende kvittering på klage sendt digitalt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=31611)

de7smådværge 11-02-2015 18:04

Manglende kvittering på klage sendt digitalt?
 
Er der andre der har oplevet ikke at modtage en kvittering når I har sendt en klage e.lign. digitalt?

Har forsøgt at få en kvittering i 3 dage! Har sendt en klage via et digitalt link oplyst i min afgørelse ( altså via digital post). INGEN KVITTERING eller autosvar som bekræftelse.

INGEN KVITTERING på en anden mail adresse og har fået oplyst en forkert adresse, der bare skrev at deres postkasse var lukket.

Svært ubehageligt og forstår ikke at det ikke er muligt eller sker automatisk. Har talt med diverse hos kommunen pr. telefon, der siger de nok, skal sørge for det.

Hmm... er der nogen der har prøvet noget ligende? Er lidt bekymret, da min tiltro til kommunens forvaltning af diverse papirer efterhånden, ligger på et meget lille sted.

Akvamarin 11-02-2015 19:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 321218)
Er der andre der har oplevet ikke at modtage en kvittering når I har sendt en klage e.lign. digitalt?

Har forsøgt at få en kvittering i 3 dage! Har sendt en klage via et digitalt link oplyst i min afgørelse ( altså via digital post). INGEN KVITTERING eller autosvar som bekræftelse.

INGEN KVITTERING på en anden mail adresse og har fået oplyst en forkert adresse, der bare skrev at deres postkasse var lukket.

Svært ubehageligt og forstår ikke at det ikke er muligt eller sker automatisk. Har talt med diverse hos kommunen pr. telefon, der siger de nok, skal sørge for det.

Hmm... er der nogen der har prøvet noget ligende? Er lidt bekymret, da min tiltro til kommunens forvaltning af diverse papirer efterhånden, ligger på et meget lille sted.

Jeg er begyndt at sætte den der anmodning om svar når e-mailen åbnes af modtageren i mine mails til jobcenteret. Jeg bruger et mail program der hedder Windows LIVE MAIL Det har fungeret upåklageligt.

Og ja det er irriterende de er holdt op med automatisk at sende mail om at de har modtaget ens mail.

de7smådværge 11-02-2015 20:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 321226)
Jeg er begyndt at sætte den der anmodning om svar når e-mailen åbnes af modtageren i mine mails til jobcenteret. Jeg bruger et mail program der hedder Windows LIVE MAIL Det har fungeret upåklageligt.

Og ja det er irriterende de er holdt op med automatisk at sende mail om at de har modtaget ens mail.

Det må jeg prøve en anden gang. Har bare bedt om en kvittering i selve mailen. Det er åbenbart ikke nok og ganske irriterende, at skulle rykke for noget så simpelt gentagne gange.

Det burde være standard og en sikkerhed for borgeren i systemet.

L.S. 11-02-2015 21:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 321218)
Har sendt en klage via et digitalt link oplyst i min afgørelse ( altså via digital post). INGEN KVITTERING eller autosvar som bekræftelse.

Jeg sender KONSEKVENT mine anbringender til instanserne, med almindelig web-mail - mit cpr-nummer er forlængst horet væk digitalt, og på den måde kan jeg når som helst gå tilbage og kigge i min afsendt-mappe, hvad det sidste skriv til mig fra dem, er.

At DE vælger E-boks, og ofte ikke engang har formået at vedhæfte diverse filer :D er jo DERES problem.

Så længe jeg ikke har fået en tilbagemelding om, at 'mailen ikke kunne afleveres' ER den modtaget i den anden ende - jeg har i et par år nu, brugt mange af disse mails som bevisførelse, og det er accepteret uden protest.

Selv den svageste bruger på k10, har mere styr på IT end de fleste kommunal-ansatte jeg er stødt på. (;)


glem ALDRIG:

stampe 12-02-2015 08:03

Jeg ville altid sende til kommunens hovedmail - ofte der, der er autosvar tilknyttet.
Man kan så skrive afdeling/navn i emnefeltet.

Evt med cc til den pågældende afd/person.

Rebecca.And 12-02-2015 14:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 321218)
Er der andre der har oplevet ikke at modtage en kvittering når I har sendt en klage e.lign. digitalt?

Har forsøgt at få en kvittering i 3 dage! Har sendt en klage via et digitalt link oplyst i min afgørelse ( altså via digital post). INGEN KVITTERING eller autosvar som bekræftelse.

INGEN KVITTERING på en anden mail adresse og har fået oplyst en forkert adresse, der bare skrev at deres postkasse var lukket.

Svært ubehageligt og forstår ikke at det ikke er muligt eller sker automatisk. Har talt med diverse hos kommunen pr. telefon, der siger de nok, skal sørge for det.

Hmm... er der nogen der har prøvet noget ligende? Er lidt bekymret, da min tiltro til kommunens forvaltning af diverse papirer efterhånden, ligger på et meget lille sted.

Det bedste er måske, at møde op personligt for at aflevere klagen og bede dem kvittere for modtagelsen ;)

jjsonn 12-02-2015 14:50

syntes der er noget der ikke fungere der, jeg har 2 gange svaret på e boks uden svar, så skrev jeg en alm, mail og fik svar samme dag

pif 12-02-2015 19:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Rebecca.And (Send 321246)
Det bedste er måske, at møde op personligt for at aflevere klagen og bede dem kvittere for modtagelsen ;)

Den holder bare ikke, for det kræves at vi er digitale og jeg ved ikke hvad, og så kan kommunen kun finde ud af at kvittere for noget der står fysisk på et stykke papir.
Desuden er vi mange der ikke ejer en printer.

Hvis jeg ikke har modtaget kvittering for afleveret digitalt indsendt materiale, så har jeg sendt min rykker CC til borgerrådgiveren, og så plejer der at komme gang i sagerne.
For mig er alt sådan noget kommune-fis noget der bare skal holdes i kort snor... altså hellere 10 rykkere end intet svar.

Iøvrigt havde jeg engang rykket for min kvittering, hvor jeg på 9. dagen for min indsendelse af materialet, i stedet for en kvittering modtog et langt brev om at de havde 10 dage til at svare, tænk det havde de brugt tid på frem for at sende mig en besked med at materialet var modtaget.
Dagen efter, altså på 10. dagen modtog jeg så kvittering.
Magen til latterlige Københavns Kommune.

Webmaster 12-02-2015 21:29

Selvfølgelig holder den...for uanset hvor sur du så er over at kommunerne ikke kan finde ud af det digitale...ja så ændre det ikke på at de faktisk ikke kan finde ud af det...

Selvfølgelig kan man bruge en masse tid på at blive konstant ved at rykke for en kvittering...

Men nogle mennesker er så syge at de faktisk ikke har det overskud der skal til for det...og som bare egentlig hellere vil have deres kvittering..

For disse mennesker ja så er det et super godt råd....gå...enten selv...eller send en anden op med det du skal aflevere og bed om den kvittering...

Man kan evt for at gøre det hele lettere lave to kopier...og bede dem kvittere på den ene af dem...

Muligt at du ikke har en printer....men man kan altså stadigvæk skrive sin klage i hånden på et stykke papir...

Det er så en helt anden debat at det er alt for dårligt at dem der kræver at vi skal være digitale ikke selv kan finde ud af det...

de7smådværge 12-02-2015 22:40

Fik et svar i dag fra den samme person, som har skrevet til mig i sidste uge på min e-boks. Det handler ikke " kun " om manglende it-kompentencer. Tror det handler om menneskesyn og hvilken tilgang man har til klienterne. Havde det været lovpligtigt altid at kvittere for modtagelse havde deres " it-kompentencer" nok set lidt anderledes ud og ville i hvert fald ikke blive brugt som en undskyldning.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension