K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Ledighedydelse på standby ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27966)

emks 18-09-2013 12:18

Ledighedydelse på standby ?
 
Ja, ville det kunne lade sig gøre?

Altså, jeg har gået noget tid og tænkt på om vi havde mulighed for herhjemme at klarer os med kun en indtægt. Vi tvivler på at vi kan undvære min ledighedydelse , men ville faktisk gerne gøre et forsøg. Jeg går og bliver mere og mere stresset/deprimeret af kommune og alle deres tiltag, med praktik og jobsøgningskurser og mindst, de og de ansøgninger i ugen osv , ja i kender sikkert til det mange af jer!

Så derfor lyder mit spørgsmål, hvis nogen skulle vide det.

Kan man sige til sin sagsbehandler at man gerne vil "holde en pause/sætte sin ledighedydelse på standby"" i feks. 1 år, selvfølgelig uden at have nogen indtægter eller arbejde eller noget som helst overhovedet.

Når det år så er gået og man måske er kommet frem til, at det gik ikke, det kunne vi ikke klare, er det så "bare" at gå på kommune igen og søge ledighedydelse eller er den mistet for altid ? For jeg tænker, jeg er jo ikke blevet rask eller noget på det år og fleksvisiteret er man vel for resten af livet, er over 40 (har en fysisk sygdom, uden mulighed for forbedring)


Nogen der tør give et bud på det?

mik16 18-09-2013 12:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af emks (Send 283988)
Ja, ville det kunne lade sig gøre?

Altså, jeg har gået noget tid og tænkt på om vi havde mulighed for herhjemme at klarer os med kun en indtægt. Vi tvivler på at vi kan undvære min ledighedydelse , men ville faktisk gerne gøre et forsøg. Jeg går og bliver mere og mere stresset/deprimeret af kommune og alle deres tiltag, med praktik og jobsøgningskurser og mindst, de og de ansøgninger i ugen osv , ja i kender sikkert til det mange af jer!

Så derfor lyder mit spørgsmål, hvis nogen skulle vide det.

Kan man sige til sin sagsbehandler at man gerne vil "holde en pause/sætte sin ledighedydelse på standby"" i feks. 1 år, selvfølgelig uden at have nogen indtægter eller arbejde eller noget som helst overhovedet.

Når det år så er gået og man måske er kommet frem til, at det gik ikke, det kunne vi ikke klare, er det så "bare" at gå på kommune igen og søge ledighedydelse eller er den mistet for altid ? For jeg tænker, jeg er jo ikke blevet rask eller noget på det år og fleksvisiteret er man vel for resten af livet, er over 40 (har en fysisk sygdom, uden mulighed for forbedring)


Nogen der tør give et bud på det?

Ja det tør jeg godt byde på ;)

Det går ALDRIG godt.. Alene af den grund, at du som flekser har pligt til at være arbejdssøgende.

Desværre har en flekser ikke ret til "selvbetalt orlov"

Fleks10 18-09-2013 13:10

Mik16: Jeg håber kun du mener, at det er i relation til trådstarters spørgsmål, at en fleksjobber ikke har ret til selvbetalt orlov?

Jeg kan oplyse, at jeg er i fleksjob, hvor jeg på et tidspunkt søgte og fik bevilget en mdr.'s orlov, og herefter orienterede kommunen om dette, som på ingen måde gjorde indsigelse. "De sparede jo en måneds tilskud til virksomheden".

emks 18-09-2013 13:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 283996)
Ja det tør jeg godt byde på ;)

Det går ALDRIG godt.. Alene af den grund, at du som flekser har pligt til at være arbejdssøgende.

Desværre har en flekser ikke ret til "selvbetalt orlov"

Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men nå så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere :mad:

Men så lige et tillæg spørgsmål. Hvad nu hvis ens partner fik job i udlandet i 1 år eller 2 , så ville der heller ikke være mulighed for at rejse med ud så. For så kan man jo heller ikke være jobsøgende i den periode, selvom, man intet får fra kassen. Hmm.

mik16 18-09-2013 13:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af emks (Send 284001)
Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men når så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere :mad:

Jeg ved at det er svært at finde et job. MEN der er ingen tvivl om, at HVIS du kan det, så giver det meget fred.

Ingen praktik. Ingen møder. ;)

Citat:

Oprindeligt indsendt af Fleks10 (Send 283998)
Mik16: Jeg håber kun du mener, at det er i relation til trådstarters spørgsmål, at en fleksjobber ikke har ret til selvbetalt orlov?

Jeg kan oplyse, at jeg er i fleksjob, hvor jeg på et tidspunkt søgte og fik bevilget en mdr.'s orlov, og herefter orienterede kommunen om dette, som på ingen måde gjorde indsigelse. "De sparede jo en måneds tilskud til virksomheden".

Ja jeg mener som LEDIG flekser.. Ellers stemmer svaret jo ikke med at "være aktiv jobsøgende" ;)

Citat:

Oprindeligt indsendt af emks (Send 284001)
Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men nå så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere :mad:

Men så lige et tillæg spørgsmål. Hvad nu hvis ens partner fik job i udlandet i 1 år eller 2 , så ville der heller ikke være mulighed for at rejse med ud så. For så kan man jo heller ikke være jobsøgende i den periode, selvom, man intet får fra kassen. Hmm.

Jeg tror at du skal stille det spørgsmål til jobcenteret.. Spørg på skrift og få svar på skrift ;)

Uden at vide det, så kan jeg frygte at du MÅSKE skal starte forfra.
Fra udlandet opfylder du jo heller ikke kravet om jobsøgning, når det er længere tid end en ferie.

Og ja.. Kommune ville spare penge hvis du holdt orlov.. Men kan deres system overhovedet takle dette. De skal jo også "afmelde" deres refusion fra staten. Det bliver nok ikke nemt.. Men det er kun et gæt.

jjsonn 18-09-2013 14:01

det kan du ikke, kender en der ville fordi hendes mand skulle arbejde i et andet land et år, hun røg helt ud af systemet og skulle starte helt forfra da hun kom hjem, bare på kh.

du kan få orlov som alle andre, hvis du har dødene familie, syge børn, eller sådan noget.
kender en der fik til sin syge mor.

emks 18-09-2013 14:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 284012)
det kan du ikke, kender en der ville fordi hendes mand skulle arbejde i et andet land et år, hun røg helt ud af systemet og skulle starte helt forfra da hun kom hjem, bare på kh.

du kan få orlov som alle andre, hvis du har dødene familie, syge børn, eller sådan noget.
kender en der fik til sin syge mor.

Takker for svarene. Som forventer, var det endnu en ting, som vi flekser er afskåret fra. Ja ja. så intet nyt der jo :eek:

bumblebee 18-09-2013 14:12

Hvordan er kravende hvis man er sygemeldt flexer ? Er det lægen der sygemelder (udsteder lægeattest) og skal man så til sygeopfølgningssamtaler - eller kan man "bare" sygemelde sig ?

emks 18-09-2013 15:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af bumblebee (Send 284015)
Hvordan er kravende hvis man er sygemeldt flexer ? Er det lægen der sygemelder (udsteder lægeattest) og skal man så til sygeopfølgningssamtaler - eller kan man "bare" sygemelde sig ?

De gange jeg har været sygemeldt, har det været min læge der har sygemeldt mig. Men har så også stadig været til de 3 mdr kontaktsamtaler.

jjsonn 18-09-2013 15:30

og sidst jeg var sygemeldt, blev jeg tilkaldt til samtale via telefon med et par timers varsel, fordi det var i ferie tiden.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension