K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Jamen - jeg er helt!!!! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23154)

KLUMPFODEN 07-06-2012 15:27

Jamen - jeg er helt!!!!
 
Jamen - jeg er helt rundt på gulvet lige nu!


Min sagsbehandler har lige ringet til mig og fortalt, jeg pr. 8/6 (dvs. i morgen) er blevet bevilget FLEKSJOB!

HURRA - jeg er bare så glad, men samtidig også "helt tom inden i" - nu har jeg gået i over 10 år og kæmpet og nu er det pludselig slut......


Samtidig flyver der masser af spørgsmål rundt i mit hoved!


1. Hvordan finder jeg ud af om jeg får 81 eller 91% udbetalt i ledighedsydelse?

2. Hjælper kommunen/jobcenteret med at finde et arbejde - jeg ved jeg må søge selv, men hjælper kommunen også, eller er jeg på "egne ben"?

3. Kan Fleksjob bevillingen "tages fra mig igen" eller er det her bindende?

4. Der er nogen som har fortalt mig, at hvis man efter "nogle år" med kommunens hjælp ikke kan finde et fleksjob pga. ens skånehensyn er så "skrappe", så lader kommunen en overgå til førtidspension, er det rigtigt?


Er der nogen af jer der ved noget om ovenstående spørgsmål - så må i rigtig gerne skrive det?


Men uanset de spørgsmål jeg har - så JUBII jeg er igennem et langt mareridt og jeg er bare så glad for at så mange års kamp er slut og kommunen pludselig tror på mig - hvilket de ellers ikke har gjort i mange år på trods af lægerne har skrevet det andet i hele perioden.

stribe 07-06-2012 15:33

klumpfoden

er på vej ud af døren-----------men ville lige sige TILLYKKE TILLYKKE...JUBI JUBI...YES YES...DET LYKKEDES.....

de andre spørgsmål må andre lige svare på...

MEN HVOR ER JEG GLAD PÅ DINE VEGNE:kram::kram::kram:

stribe ftp 2010

MTVRV1 07-06-2012 15:56

tillykke med kampen
men nu starter kampen for et job og det kan desværre blive svært, når du har været uden for arbejdsmarkedet i flere år

hvis du er på kontanthjælp nu, vil du foresætte på kontanthjælp indtil du får et job
du kan kun få ledighedsydelse når du har været 9 måneder i fast arbejde
du må aldrig sige et job op, uden grund. så kan du heller ikke få ledighedsydelse
hvis kommunen vurdere du selv er skyld i, du stå uden et job

kommunen skal hjælpe dig med at få et job, men du kan udmærket selv søge

Kan Fleksjob bevillingen kan godt tages fra en
Ja men så skal der ligge lægedokumentation på du har fået en langt bedre arbejdsevne.
har endnu ikke hørt om det

du kan kun få pension, hvis der ligger lægedokumentation på du har fået langt dårligere og en arbejdsprøvning støtter det
du får ikke pension, bare fordi du ikke kan finde et job

supersus 07-06-2012 16:38

Tillykke med afgørelsen...

Ledighedsydelse det kan du kun få hvis du kommer fra sygedagpenge, og tvivler på at du har været på sygedagpenge i 10 år.

Hvis du har været omkring kontanthjælp, får du denne ydelse indtil du finder job, og ledighedsydelse kan først udbetales efter 9 mdr ansættelse.

Te-pigen 07-06-2012 21:05

Hej og tillykke...

Det bedste du kan gøre er selv at finde et job, du skal ikke regne med at kommunen løfter en finger for at finde et job, de vil højst sandsynligt bare sende dig i den ene aktivering efter den anden, hvis ikke du finder et job...

Tænk over hvad der kunne være godt for dig, og så henvend dig til stedet og fremlæg hvad du kan byde på, du kan jo tilbyde 1 mdr. praktik til at se om det er et relevant sted for dig....

Held og lykke :kram:

KatrineB 07-06-2012 21:29

Hvor er det bare godt for dig stort tillykke med det :)

mukke 07-06-2012 22:29

Ja, tillykke!

Bobbi 07-06-2012 22:33

Tillykke og held og lykke med dit nye liv.

popiae 08-06-2012 09:01

tillykke med fleksbevillingen.

vh popiae

elana 08-06-2012 09:02

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål men vil bare sige tillykke :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension