K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Jobklub og transport (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21566)

engager 11-02-2012 13:32

Jobklub og transport
 
Har siddet og kigget lidt på tidligere tråde, men ikke helt fundet svaret på nedenstående.

Er der ikke nogen § som siger at jobcentret skal formidle transport til kursus såfremt man ikke er selvbefordrende og ikke i stand til at tage offentlig transport.
Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået brev fra anden aktør om at jeg skal på kursus i jobsøgning osv. men jeg kan ikke selv komme derned og kurset ligger forøvrigt også på 1. sal uden elevator og jeg kan kun bevæge mig meget lidt ved brug af krykker ellers er det kørestol, så det skal nok blive nemt.
Men ringede til anden aktør for at forhøre mig om forholdene og fik at vide at jeg skulle kontakte SB for at høre om han ville bevilge transport ellers var det jo ikke lige hos dem jeg skulle være.
Jeg troede at de skulle bevilge det, men er nu kommet i tvivl.

Nogen bud !

heidi kastrup 11-02-2012 16:07

lyder som om de ikke helt har styr på det - du skal da i mine øjne ikke sendes et sted hen, hvor du ikke kan komme rundt med en kørestol....kontakt sagsbehandler mandag og hør nærmere...

curls 11-02-2012 17:37

Det er ikke anden aktør, der bevilger det... Det er altid jobcentret, der træffer afgørelser... Så snak med din sagsbehandler på mandag...

pippi75 11-02-2012 17:38

Jeg har selv samme problem jeg kan ikke komme frem til anden aktør pga mit helbred er for dårligt til at køre bus 3 timer om dagen, jeg har fået lægelig udtalelse på min krop ikke magter det, det krævede SB. der er dog ikke andre "anden aktør " på Bornholm så jeg skal deltage hjemmefra, da kommunen ikke vil bevilige taxa kørsel, hvilket jeg også selv syntes ville være ressource spild.

Jeg fik brev om når kommunen havde fundet en egenet transport mulighed for mig ville jeg høre fra dem, men det tror jeg næppe sker, har dog hellere ikke kunne læse mig til om det er noget de SKAL bevillige

jjsonn 11-02-2012 19:16

kan se du er ledigheds ydelse, så skal man jo stå til rådighed for et fleksjob
men hvis du ikke man køre ind til anden aktør, hvordan vil du så komme ind til et evn. job måske burde du sygemelde dig og finde en anden løsning.

engager 11-02-2012 19:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 208557)
kan se du er ledigheds ydelse, så skal man jo stå til rådighed for et fleksjob
men hvis du ikke man køre ind til anden aktør, hvordan vil du så komme ind til et evn. job måske burde du sygemelde dig og finde en anden løsning.

min tidligere SB som søgte fleksjobbevilling til mig, har skrevet at det ville være med henblik på en hjemmearbejdsplads nogle timer om ugen.
Så jeg tror måske at det er fordi min nye SB har glemt at læse min sag inden han sendte den til anden aktør.

Multe 12-02-2012 01:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af engager (Send 208577)
min tidligere SB som søgte fleksjobbevilling til mig, har skrevet at det ville være med henblik på en hjemmearbejdsplads nogle timer om ugen.
Så jeg tror måske at det er fordi min nye SB har glemt at læse min sag inden han sendte den til anden aktør.


Hi hi, det er da ikke noget de glemmer... -der står i deres manualer at det kan koste kommunen penge hvis de læser folks sager :D:D:D:D


.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension