K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvor store er chancerne nu? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18514)

Spunk 06-07-2011 10:05

Hvor store er chancerne nu?
 
Jeg er jo blevet indstillet (§18), til FTP (Langt om længe!) .
Jeg har nu modtaget dette brev (idag):

"Din sag er behandlet på socialmedicinsk Teammøde d. 5/7-11, hvor der blev truffet afgørelse om at din sag overgår til behandling efter reglerne om FTP jf.Pensionslovens §18.

Det blev endvidere på Socialmedicinsk Teammøde besluttet, at indstille til Tilkendelsesteamet, at du tilkendes FTP med virkning fra d. 1/8-11.

Begrundelsen for beslutning er, at din helbredsmæssige tilstand vurderes stationær og at du varigt vil have en betydelig nedsat erhvervsevne.

Det vurderes tillige, at alle muligheder for at støtte efter den sociale lovgivning og anden lovgivning, heruder vurdering af muligheden for beskæftigelse i fleksjob, er afprøvet uden at du er blevet i stand til at være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde."

Hvordan er mine chancer nu? Jeg ved godt I ikke kan afgøre om jeg får den eller ej, men hvordan er det gået Jer andre efter lignende brev?

Webmaster 06-07-2011 11:37

Din sag er nu overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....hvilket er ret godt...

Det vil sige at dem der har siddet og kigget på den først mener at du er berettiget til pension...og at alt er som det skal være i sagen..

Nu er det så bare selve nævnet der skal beslutte hvad der skal ske...

Jeg vil tro at du har en god chance.....uden at jeg kan afgøre det...

Spunk 06-07-2011 13:30

Jeg håber virkelig af hele hjertet..

Jeg har nu, sammenlagt, været på KH i 11 år, afbrudt af enkelte MEGET kortvarige praktikpladser.

Jeg er altså kun lige blevet 30:eek:

Jeg har kæmpet for den FTP siden 2006. Nu må det gerne snart være min tur til at få en afslutning på hele det systemræs her.

Så krydser alt hvad der krydses kan. (For H.. der er lang til d-19...)

LimoGert 06-07-2011 23:29

Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP. For god ordens skyld, så besvarer du dette brev med ingen bemærkninger hertil!

Så tillykke med din førtidspensin fra 1.08.2011

Mvh. Gert

Dinky67 07-07-2011 07:50

Som jeg læser det så har de givet dig en FP.. fra 1/8 2011, tillykke med det...

Ragdoll 07-07-2011 07:52

Jeg tør ikke ønske dig tillykke endnu, men jeg tror der er rigtig gode chancer for at den nu går igennem, det lyder mest af alt som om resten blot er en formsag.

:kram:

Ragdoll

Jytte Thomsen 07-07-2011 07:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af Spunk (Send 169961)
Jeg er jo blevet indstillet (§18), til FTP (Langt om længe!) .
Jeg har nu modtaget dette brev (idag):

"Din sag er behandlet på socialmedicinsk Teammøde d. 5/7-11, hvor der blev truffet afgørelse om at din sag overgår til behandling efter reglerne om FTP jf.Pensionslovens §18.

Det blev endvidere på Socialmedicinsk Teammøde besluttet, at indstille til Tilkendelsesteamet, at du tilkendes FTP med virkning fra d. 1/8-11.

Begrundelsen for beslutning er, at din helbredsmæssige tilstand vurderes stationær og at du varigt vil have en betydelig nedsat erhvervsevne.

Det vurderes tillige, at alle muligheder for at støtte efter den sociale lovgivning og anden lovgivning, heruder vurdering af muligheden for beskæftigelse i fleksjob, er afprøvet uden at du er blevet i stand til at være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde."

Hvordan er mine chancer nu? Jeg ved godt I ikke kan afgøre om jeg får den eller ej, men hvordan er det gået Jer andre efter lignende brev?

Den er 99,9999% sikker .

J
Jeg er selv tilkendt pension her pr. 1.juli på næsten enslydende brev..

Dinky67 07-07-2011 10:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dinky67 (Send 170052)
Som jeg læser det så har de givet dig en FP.. fra 1/8 2011, tillykke med det...

Ups det var tidlig på morgenen jeg skrev indlæg,men håber og tror på at den går igennem for dig...

Spunk 07-07-2011 10:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af LimoGert (Send 170040)
Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP. For god ordens skyld, så besvarer du dette brev med ingen bemærkninger hertil!

Så tillykke med din førtidspensin fra 1.08.2011

Mvh. Gert

Ork den har jeg fået. Det stod nemlig på side 2 ;)

Jeg håber virkelig :) Min psykiater har lige været her, og hun sagde at den var 98% sikker.
Håber det er det. Ikke mere tovtrækkeri.

falentin 07-07-2011 11:46

LimoGert skriver: Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP.

Får alle et sådan brev, eller er det noget som igen er forskelligt fra kommune til kommune? Og er det et brev man får efter at pensionsteamet/nævnet har tilkendt pensionen?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension