K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   ferie på kontanthjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12822)

nensypigen 20-05-2010 08:56

ferie på kontanthjælp
 
hvad gør man hvis man får tilbudt og komme med på en rejse af famileien en uge.. skal man have lov af sin sagsbehandler? skal man bare ta afsted? tjekker de en i lufthavnen eller er det en skrøne? har jo ikke råd til husleje hvis de trækker en uge af kontanthjælpen men sys heller ikk det rimeligt hvis man ikke kan ta en uge væk hvis man fx i årevis er på kontantjælp dødsyg og kæmper med systemet... hvad ville i gøre og hvad må man reelt?

superkok 20-05-2010 09:09

du skal ringe skrive tage op og snakke med din sagsbehandler for at være helt sikker på der ikke sker noget for tager du abre afsted og de vil have dig i aktivering osv kan de få store konsekvenser.den med lufthavnen er en skrøne de ved ikke om du er kontanthjælps modtager

annagw 20-05-2010 10:39

Det er op til din samvittighed.

Enten fortæller du din sagsbehandler at du er blevet inviteret med på ferie og at du ikke kan undvære kontanthjælpen, men om det er okay at du tager med.
Jeg fik tilbudt en forlænget weekend med mine bedsteforældre i udlandet, og det var ikke noget problem da jeg fremlagde det for min sagsbehandler.

Eller også tager du bare afsted. Du skal dog holde dig for øje, at hvis du bliver indkaldt til nogen form for møde eller andet, som du udebliver fra, så kan du forvente dig et økonomisk smæk.

Vovse 20-05-2010 11:54

Jeg har en veninde som har prøvet det flere gange.
Hver gang har hun spurgt sagsbehandleren om tilladelse til at tage afsted, og der har aldrig været problemer i det.

Jeg vil tro, at man får tilladelsen medmindre man er i et forløb, eller er på vej ud i et forløb.

helle4 20-05-2010 14:59

Ifølge " loven" må du ikke rejse ud af Danmark/ holde ferie i udlandet. :o

De der er på ledighesydelse, må kun holde ferie indenfor Europas grænser:cool:

Og så har du kun ret" til 4 ugers aktiveringsfri, som kontanthjælpsmodtager, når du har været aktiveret i 11 ud af 12 mdr.

Men men, måske din sagsbehandler er lidt menneskelig, det ønsker jeg for dig, knus fra Helle. :)

superkok 20-05-2010 18:10

jeg kender ikke ngoen der ikke har fået lov til det inu så bare snak med din sagsbehandler

Anna1 20-05-2010 18:47

Hej

Jeg arbejder med udbetaling af kontanthjælp. I min kommune fungere det således, at er man i aktivering, har man lov til det der hedder aktiveringsfri og hvis man i samråd med sin sagsbehandler får log til at rejse, er det ikke noget problem.

Men er man ikke i aktivering, så må man ikke tage kontanthjælpen med ud af landet, så bliver det for egen betaling, altså så trækkes man i hjælpen for de dage man rejser.

Vær opmærksom på, at de kan tage kontroller i lufthavnen og det GØR de....

ANNA1

dobar 20-05-2010 19:07

hej

jeg har ingen problem at rejse ud af landet..jeg har altig sprugte min sagsbehandler.. spør altid din sagsbehandler så det er ingen problem...:D

sane 24-05-2010 13:08

Hvad så hvis man er sygemeldt, men ikke på sygedagpenge-kan man så få lov til at rejse ud af landet? Kender I sådan nogle sager?

nensypigen 24-05-2010 15:33

ja jeg er på kontanthjælp???


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension