K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Spørgsmål om forsikring og sygdom og førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12539)

Loppen 24-04-2010 11:03

Spørgsmål om forsikring og sygdom og førtidspension
 
Hej :)
Hvis man bliver førtidspensioneret pga alvorlig sygdom, har man så pligt til at oplyse forsikringsselskabet om det?

Kan de opsige én på grund af dette?

De har jo accepteret én som kunde langt tidligere, da man stadig var "en god forretning" (omkostningsfri kunde for dem, mener jeg), og man har jo sin forsikring, fordi man en dag kunne få brug for den, hvis man bliver syg eller kommer ud for en ulykke! :eek:

Har I oplevet noget mærkeligt fra jeres forsikringsselskab i forbindelse med sygdom eller førtidspension?

Enteneller 24-04-2010 17:55

Hej Loppen,

Nu er jeg endnu ikke ftpér, men jeg har kun hørt at man får rabbatter ved en del af ens forsikringer når man er førtidspensionist. Jeg kan godt se hvad du mener, men det er ikke lige noget jeg kender til.

EE

Ninja 24-04-2010 18:24

Min forsikring blev sat ned (dejligt!) ''for nu var jeg jo pludselig mere hjemme''.....

Jeg har GF.

trold70 25-04-2010 17:21

Jeg er ikke blevet sat ned i min forsikring selvom jeg er på førtidspension, den er stadig den samme

Loppen 22-05-2010 10:54

Et meget forsinket tak for jeeres svar :D

hansemand 08-06-2010 18:23

forsikring - præmiestigning pga sygdom/pension?
 
Hvis du tænker på alle andre typer forsikringer, end lige "Danmark" eller andre sygerelaterede forsikringer, har dit indkomstgrundlag ikke en dyt at gøre i deres papirer.

Med mindre de ligefrem er så flinke, at de som her nævnt af flere, sætter præmien ned ;-)

Min er lige blevet varslet sat op med næsten kr.700 årligt pr.1.juli, så betaler jeg 4700 om året - for en ganske almindelig indbo- og ansvarsforsikring, med lavest mulige dækningstrin, og som er skidesvær at trække noget ud af, bortset fra, sjovt nok, omkring cykeltyveri.

Og da jeg fandt ud af, at jeg kunne få en forsikring i et andet selskab, til kr.2500 om året, med samme dækning, var første spørgsmål i røret hos dem: "Er du registreret som dårlig betaler nogen steder??" - DET har jeg ligegodt aldrig oplevet før!!

Især ikke fordi, man jo for F****N betaler forsikring FORud, pr. PBS, så hvad frygter de?

Er man automatisk potentiel forsikringssvindler, fordi man er havnet i Ribers?

En veninde jeg kendte for år tilbage, havnede der for en mobilregning på bare 700 kroner, som var forkert, og hun nægtede at betale, men sagen trak ud og ud, mobilselskabet sendte bare rykkere med højere og højere renter og gebyrer på og tilsidst var beløbet åbenbart nok til Ribers.

Men hvad med alle dem der er røget på tvangsaution pga af krisen, og som så også er røget i Ribers, selvom de har været solide betalere i årevis....

Endnu engang stemmer forretningsverdenens selvoplevelse uendeligt dårligt med den virkelighed vi andre lever i - DET ER MØGDYRT AT VÆRE FATTIG, så nu har jeg ikke råd til forsikring, for første gang i mit lange liv, pr.1.juli..........

fortæl mig gerne hvilke selskaber I har fået god behandling af??

jomfruen 09-06-2010 06:53

Da jeg blev fp for et år siden blev min ulykkesforsikring som jeg har haft i mange år sagt op:mad:

Har så også en livsforsikring i et andet selskab hvor der var præmiefritagelse ved kritisk sygdom så den skal jeg ikke betale for mere.;)

Jeg blev oplyst om at man har pligt til at melde sin beskæftigelse til forsikringsselskaber.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension