K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Nytårs talen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11071)

sushjer 1 02-01-2010 13:22

Nytårs talen
 
Af Lars Løkke Rasmussen.

Hold da helt op, kan kun beskrives med to ord.

Tomme Frasser.

Han sagde at vi skulle hjælpe de ældre og de handicappet, øhhhhhh hvordan gør man så lige det, med de skattelettelser de "Rige" får, men det er måske den smule der er tilbage som skal hjælpe dem, med et bedre liv.
GUD FADER BEVARES.

Det var lige min mening.

Susanne

lone t 02-01-2010 15:03

Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.

Benny Gerhard 02-01-2010 20:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af sushjer 1 (Send 85683)
Af Lars Løkke Rasmussen.

Hold da helt op, kan kun beskrives med to ord.

Tomme Frasser.

Han sagde at vi skulle hjælpe de ældre og de handicappet, øhhhhhh hvordan gør man så lige det, med de skattelettelser de "Rige" får, men det er måske den smule der er tilbage som skal hjælpe dem, med et bedre liv.
GUD FADER BEVARES.

Det var lige min mening.

Susanne

Hvem er "VI"?

De syge, ældre og handicappede kan jo ikke hjælpe hinanden!

Politikerne sørger jo for, at vi ingen "retfærdige" sociale rettigheder har!

Benny G. - et socialt offer. :mad:

Ninja 02-01-2010 20:27

Jeg så slet ikke nogen af talerne, orkede ikke at skulle miste appetitten pga harme....

Så jeg åd og åd, glad og uvidene.....

Webmaster 02-01-2010 21:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af lone t (Send 85692)
Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.

Ja så er du nok en af de få....der kunne lide den tale...

Ja det er korrekt at han tog fat på lidt af hvert....problemet er bare at han ikke nåede ned i nogle af emnerne....

Hvor er de konkrete mål henne i hans tale....

Ja han sagde da at vores børn skal lære at læse....og det er da også fint...men hov....er det ikke er gammel nyhed...

Det mål satte de sig jo i 2003 - 2004....og det er blevet så slemt efterhånden at de andre fag i skolen lider under det...

Hvor er de nye bøger de skal læse i...de nyrenoverede skoler....kort osv osv....nej som jeg sagde...der var ingen reelle mål i den tale...

Næææ han får 10 point af mig for intet indhold....og slet ingen mål....

Lige til sidst....så skal du da have lov til at mene at det er helt rimeligt at nogle mennesker skal have over 100.000 kr i skattelettelser....hvor andre igen kun får nogle 100 kr i skattelettelser....

Rimeligt....nej det synes jeg bestemt ikke....og ja...jeg ved godt at mange af dem der får mest...de også tjener mest ind til samfundet...men derfor synes jeg nu ikke at det er rimeligt...

Forskellen på de forskellige skattelettelser står ikke i forhold til de forskellige lønninger...og da slet ikke når vi ved at om bare 2 år ja så skylder vi 233 milliarder væk...

Hele ideen med at lave 2 samfund....et for eliten og et for de "jævne"....den tiltaler mig helt ærligt ikke...og det er det de er ved at lave i øjeblikket...

Dette skal ikke forståes som om at jeg har noget imod at nogle mennesker er rige eller har rigtig mange penge....for det synes jeg er helt fint...men hele forholdet er bare forkert...

Huldra 02-01-2010 21:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af lone t (Send 85692)
Jeg synes det var en god nytårstale.

Der var lidt af hvert han tog fat på, og især på skoleområdet synes jeg det lød rigtig godt.

Det med skattelettelser, der uanset hvordan man vender og drejer det, så vil dem der tjener mest også få mest i lettelse. er vel naturligt. Og vel også rimeligt.
Men husk lige på nu er mellemskatten fjernet, så det kan komme pænt mange til gode.

Ja, det lød da meget godt, men klingede lidt hult.
især den med et godt velfærd, et godt sikkerhedsnet for syge.. og gode skoler med undervisning tilrettelagt til hver enkelt..
det er jo ikke det vi ser ude i kommunerne, ikke i vores da.. for det hedder nedskæringer på nedskæringer.. både i skolen, de syge osv..

futtefreja 02-01-2010 21:42

Ja, hvad mener jeg om nytårstalen?

Meget tam, en masse ord intet nyt i dette.

Trold 02-01-2010 23:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 85727)

Så jeg åd og åd, glad og uvidene.....

Det gjorde jeg også ;), men jeg har fået noget af talen genfortalt:

Og vi kan alle få brug for hjælp. Vi kan blive syge. Vi kan miste vores arbejde. Vi kan være født i en familie, der ikke evner at give os en god start på livet.

Så har vi brug for en varm hånd og et stærkt fælles*skab, der giver os et kærligt skub videre i livet.


Jeg blev "skubbet kærligt" i næsten 15 år, bl.a. ved hjælp af løgnehistorier.:o :o

popiae 03-01-2010 10:59

Undskyld, mig lige.

Det er netop, valgsprogsargumentation, at de der tjener mest selvsagt også får de støreste lettelser?
JA, men hvem skal så betale. Pengende kommer jo ikke fra himlen.

Vores velfærd, blev grundlagt udfra, at de bredeste skuldre bærer. Dette grundlag er man godt igang med at fjerne, samtidigdig med at man postulere, at der selvsagt skal være til de svage? NÅ!
Hvor mange herinde har den oplevelse?

De fleste af os, slås for at overleve, slås for at få hjælp til medicin, kørsel, træning, rengøring mv.
For at få sygedagpenge, når man er syg, og rette afklaring!
(hvor mange penge er dog spildt på dette cirkus, betalt af skatteyderene(alle)):

Argumentationen har også været bla.vedr. selskabsskatten, at de jo elleres rykker til udlandet. Det gør de alligevel. Men hvorfor får de denne mulighed, overhovedet?

Er man Dansk statsborger, og gerne vil have fordel af andre goder, bosted, skole, læge, sygehus, jo så skal man sku betale skat herhjemme. basta.

Vi ser nedskæringer alle steder, Vores klagesteder, Nævn og lign. Sygehuse, læger, ambulancer, politi, skolelærer, pædagoger. hjælp til handicappede, hjælp til syge, hjælp til de svage, hjælp til de ældre.

Næ, Lars Lykke TOM SNAK. Lykke er kun for de rige.

VH Popiae

lone t 03-01-2010 17:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 85733)
Ja så er du nok en af de få....der kunne lide den tale...

...

ja nok herinde, men det overlever jeg nok ;-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension