K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=1045)

Ely 22-03-2007 16:04

Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?
 
Jeg ser mange steder at pensionister og efterlønner kan få rabat. Så jeg kom til at tænke på om det også gælder førtidspensionister. Er der nogen som ved det?

Men hvis det så også gælder for førtidspensionister, så vil de vel se beviser på at man er førtidspensionist. Så hvordan beviser man det?

fiemie 22-03-2007 16:28

RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?
 
Da jeg fik min førtidspension, fik jeg et lille kort af kommunen med deres stempel o.s.v., som jeg kan bruge som bevis. Og nu har jeg også mit DSB-pensionist-kort, og det er med billede, så det kan vel også bruges. Ellers må du jo have en kopi af det brev, hvor det blev meddelt at du er førtidspensionist, i pungen eller tasken.:)

Hilsen Fiemie

fiemie 22-03-2007 16:29

RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?
 
P.s. Har ikke haft brug for at bevise det indtil nu. Har bl.a. købt pensionist-billet på Statens Museum for Kunst, og de spurgte ikke efter bevis.

Men, det kan jo være, at jeg ser så "slidt" ud at de ikke undrede sig over at jeg skulle have pensionist-rabat:p

inger 23-03-2007 08:04

RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?
 
Da jeg fik tilkendt min førtidspension så fik at vide fra kommunen, at jeg skulle tage ned til DSB og få lavet et førtidspensionistkort - det er gratis.
Det kort sagde de på kommunen at det var bevis nok alle steder.

De fleste steder der yder rabet til pensionister og efterlønnere gælder det også for modtagere af social pension - og det er førtidspensionister.

mvh. inger

Ely 24-03-2007 05:24

RE: Mange tak.. :)
 
Dejligt at høre at førtidspensionister også kan få rabat. Der er jo en del at spare. Jeg starter til fitness på mandag og der kan jeg spare 400 kr. og det er da en pæn slat.. Hvis jeg da overhovedet kan få rabat. Det må tiden vise.. ;)

Jeg har overhovedet ikke fået noget at vide, med et kort eller noget jeg kan vise frem. Så jeg tager brevet fra kommunen med.. :)

Endnu en gang tak for jeres svar.. :)

Rikke H 16-03-2008 22:50

Hiver lige denne op.

Citat:

at jeg skulle tage ned til DSB og få lavet et førtidspensionistkort - det er gratis.
Du skriver det er gratis - Jeg troede førtidspensionistkortet man kun kunne få var 3 mdr kortet til enten 3 eller alle zoner?

zuza 16-03-2008 23:03

Transporten er ikke gratis, men langt billigere.

Du skal have dokumentation fra kommunen, som du kan vise DSB, så kan DSB give dig rabat - mimrekort - på rejser. Typisk et 3-måneders kort, som er langt billigere end almindelige månedskort.

:kram:

Rikke H 16-03-2008 23:29

"Problemet" her er feks. at jeg selv har problemer med at benytte HT/DSB/MOVIA og derfor ikke har burg for et htkort som jeg kan bruge som bevis.
Så man må vel kunne få en eller anden form for bevis/kort?

zuza 16-03-2008 23:56

Du burde da kunne få et bevis som alle andre.

Jeg tænker på, at det, man bruger som månedskort hos DSB, hvor der sidder billede i osv., det burde man da også kunne lave til dig - så det KUN bruges som bevis og dermed uden zoner osv.

Jeg skal nok lægge noget her, hvis jeg kan blive klogere på nettet.

:kram:

Hejdien 17-03-2008 00:16

Her i kommunen får man et lille kort fra kommunen af med underskrift der dokumentere at man er førtidspensionist kan man ikke få sådan et i din kommune ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension