K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Nogle på lamotrigen? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26698)

bruger2013 22-04-2013 18:08

Nogle på lamotrigen?
 
Jeg er nu på 300mg (igennem langsom optrapning) lamotrigen sammen med 300mg venlafaxin. Siden jer fik øget lamotrigenen fra 200-300 mg som jeg gjorde for 2-3 uger siden, døjer jeg virkelig med at jeg ryster på hænderne(mest) og har små stød/tiks engang imellem. Er det noget nogle andre har oplevet det?
Jeg får også mange blå mærker af ingenting.
Desuden er jeg meget træt men det er jeg generelt ved at være vant til og ved efterhånden ikke hvad medicin der gør mig træt, eller noget helt andet..

Jeg får 200mg morgen og 100 aften lamotrigen
Venlaflaxin får jeg om morgenen.

Haltefanden 22-04-2013 18:18

jeg får 400 mg lamotrigin og jeg kan genkende det med de små tics, jeg ryster ikke til hverdag men hvis jeg glemmer min medicin i bare en dag ryster jeg over hele kroppen og alle mine muskler føles svage.Men hellere det end alternativet :)

sussie63 22-04-2013 19:10

jeg for 150 mg om dagen for migræne mærke ikke det du gør men for heller ikke så meget

Jamie36 22-04-2013 19:18

Jeg får 300 mg nu, men skal stige til 400 mg!! jeg oplever dog ikke de ticks eller rysten på hænderne, men det med at få blå mærker af ingenting det kender jeg til gengæld. Er det muligt at du kan få noget medicin, som ikke gør at du får de ticks og rysten på hænderne Bruger2013?

bruger2013 22-04-2013 19:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af JamieØ36 (Send 269282)
Jeg får 300 mg nu, men skal stige til 400 mg!! jeg oplever dog ikke de ticks eller rysten på hænderne, men det med at få blå mærker af ingenting det kender jeg til gengæld. Er det muligt at du kan få noget medicin, som ikke gør at du får de ticks og rysten på hænderne Bruger2013?

Hmm jeg er egenlig god tilfreds med lamotrigenen som sådan, men måske jeg bare ikke skal op på 300 mg. Jeg har prøvet lyrika og mirtazapine - men dem kunne jeg ikke "tåle".

Jeg prøver at fortsætte lidt og se om det fortager sig ellers må jeg sige det næste gang ved min psykolog, som kan høre psykiateren.

Thomas1981 22-04-2013 20:38

Jeg får det også, for at stabilisere mit bipolare, 200 mg. om dagen.

Nu er det så også en mindre dosis, men de eneste ting jeg har bidt mærke i. Er at jeg syntes jeg har fået lidt sværere ved at stave, og nogle ord smutter også engang imellem.

Jeg kan dog ikke finde belæg for at det skulle være en bivirkning fra medicinen. Men det passer bare med at jeg har observeret det, efter jeg begyndte.

Koordineringen når jeg skal parkere en bil, er også blevet lidt ringere. ikke at jeg laver ulykker, men skal oftere rette til.

Men listen af positive ting, jeg har oplevet efter jeg begyndte på medicinen. Er alen lang.

En kammerat jeg havde, som desværre døde af et epileptisk anfald, tog også medicinen. Jeg ved ikke i hvilken mængde, men han kom til at lide af ataksi, som en bivirkning (klodsethed i hans tilfælde). Han faldt forholdsvis ofte.

bruger2013 22-04-2013 21:07

Jeg får det også for psyken og for at mindste mine nedture i løbet af dagen. Er dog ikke bipolær. Er blevet mere stabil og tuder ikke så meget. Så de har hjulpet en den.
Jeg føler bare efterhånden mig også sådan lidt dopet efterhånden af medicenen - begge, de lammer ligesom ens følelser..

Mumrik 23-04-2013 00:21

Får 400 mg, som tages om aftenen.
Har tics/spjæt - er dog blevet bedre. Har taget lamotrigen i 2,5 år.
Er også blevet mere klodset og har svært ved at afstandsbedømme. Men ved nu ikke om det er medicinen, der spiller ind her.

bruger2013 23-04-2013 05:48

Tja... man ved snart ikke hvad der er hvad efterhånden mht. forløb/medicin/sygdom.... Tak for svar. :-)

malofa 23-04-2013 15:27

Jeg får også 300mg. De tages til nat, da de har en sløvende effekt så vidt jeg husker. Mit største problem med dem er, at de opløser sig i munden/halsen. Jeg har ikke kunne finde nogen slags, der er coatet :-(


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension