K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Skal kommuner ikke overholde loven? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Hjælp - må kommunerne det? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12928)

zuza 28-05-2010 01:08

Hjælp - må kommunerne det?
 
Peter Skaarup vil bede kommunerne om KUN at kontrollere udlændinge for, om de har 450 timers arbejde på 2 år.

Jeg troede, loven gjaldt for alle og ikke kun udlændinge. :confused:

Se her:

Citat:

se på, om man kan en bedre stramnings-belønningsmekanisme overfor kommunerne, så de forbedrer kontrollen med, om udlændinge på kontanthjælp opfylder 450 timers reglen, siger Peter Skaarup.
http://www.bt.dk/politik/dansk-folke...-stadig-i-spil

Men jeg kan måske have misforstået loven om de 450 timer, eller om at loven ikke gælder alle, eller at den kun gælder udlændinge, og når DF skriver det i avisen, eller.....

Loven er her - fra Beskæftigelsesministeriets hjemmeside, og jeg kan altså IKKE finde noget om, at det kun gælder udlændinge:

Citat:

450-timers-reglen
300-timers-reglen blev den 1. juli 2009 ændret til en 450-timers-regel. Det betyder, at ægtepar, hvor den ene eller begge modtager kontanthjælp, hver især skal arbejde 450 timer inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Overgangsregler betyder, at 450-timers-reglen først får fuld virkning fra den 1. juli 2011.
Formålet med 450-timers-reglen er at bidrage til principperne om, at det skal kunne betale sig at arbejde, og at med retten til kontanthjælp følger også pligten til at stå til rådighed.

450-timers-reglen betyder, at ægtepar hvor den ene eller begge modtager kontanthjælp, hver især skal opfylde et krav om 450 timers ordinært og ustøttet arbejde inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Det svarer til cirka fem timers arbejde om ugen.

Arbejder begge mindre end 450 timer, anses de ikke for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og den ene mister derfor retten til kontanthjælp.

Fra 2011 omfatter 450 timers-reglen også ægtepar, hvor den ene arbejder
Beskæftigelseskravet på 450 timer gælder også ægtepar, hvor den ene ægtefælle arbejder og den anden ægtefælle modtager kontanthjælp. Det betyder, at ægtefællen på kontanthjælp fremover skal opfylde kravet om at arbejde 450 timer inden for de senerste 24 måneder for ikke at miste kontanthjælpen.

De nye regler trådte i kraft den 1. juli 2009, men overgangsregler betyder, at ændringerne først får fuld virkning for ægtepar fra den 1. juli 2011.
http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...ersreglen.aspx

Der er sandelig MANGE, der bliver fattige om to år. :o

:kram:

halse 28-05-2010 04:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 107300)
Men jeg kan måske have misforstået loven om de 450 timer, eller om at loven ikke gælder alle, eller at den kun gælder udlændinge, og når DF skriver det i avisen, eller.....

Loven er her - fra Beskæftigelsesministeriets hjemmeside, og jeg kan altså IKKE finde noget om, at det kun gælder udlændinge:

:kram:



Loven gælder for danskere såvel som udlændige.
Med mindre "arbejdsevnen er så begrænset at man ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked."

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik
§ 13 stk. 9:

Citat:

En ægtefælle, hvis arbejdsevne er så begrænset, at vedkommende ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, er ikke omfattet af kravet i stk. 8, nr. 2, om 450 timers ordinært og ustøttet arbejde inden for de seneste 24 kalendermåneder.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K4

Det er også værd at bemærke at dokumenteret sygdom , graviditet , barsel m.m. forlænger 24 måneders perioden inden for hvilken man skal have arbejdet de 450 timer.

En ualmindelig usympatisk lov.

:kram:

Ragdoll 28-05-2010 07:03

Jeg håber uendeligt at der bliver udskrevet valg inden regeringens genopretningsplan bliver endelig vedtaget.

Selv om det er meget lidt, så betyder genopretningsplanen at afstanden mellem rig og fattig endnu engang øges, føj :o

:kram:

Ragdoll

Ninja 28-05-2010 07:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 107300)
Der er sandelig MANGE, der bliver fattige om to år

Ja, og hvis man lægger mærke til det, så er det stadig også den gruppe med de mange børn og den kraftigt beskårede børnecheck der til stadighed rammes!!!:mad:
Klapjagten på udlændinge er for alvor sat ind på den mest horrible måde!!

jsn 28-05-2010 07:59

@Zuza Grundet til det kun er udlændingehan vil have checket, er at han er bange for at træde sin vælgerkerne.

Hvilket også er grunden til de kom med dagpenge udspillet, da Venstres plan ville ramme lige ned i deres kernevælgere.
Og så er der selvfølgelig lige det, at det nu er blevet helt åbenlyst at de ikke kæmper for den lille mand/kvinde.

Det vil så sige at det eneste DF har tilbage , er deres racist kort. :o

MTVRV1 28-05-2010 08:50

det gælder alle
må nok indrømme jeg heller ikke lige frem gælder mig til rød blok med kommunister i spidsen.
tænk enhedslisten kommer til bestemme i dansk politik
så kan det da først begynde og gå ned af bakke.
som det har gjort i alle lande med rød blok.
pest eller kolera
men 100 procent kolera fra enhedslisten, nej tak

zuza 28-05-2010 11:42

Tja....

Hvis denne lov gælder ALLE, så er det da skummelt at udtale sig sådan, ikke?

Så tror man jo, at loven KUN gælder udlændinge, selvom loven gælder ALLE. Mange får jo et chok, når de opdager, loven gælder ALLE.

Citat:

kontrollen med, om udlændinge på kontanthjælp opfylder 450 timers reglen, siger Peter Skaarup.

Men uanset hvad, så får rigtig mange et chok, når de opdager, at de INGEN hjælp kan få... først ingen a-kasse og så heller ingen kontanthjælp.

Loven er barsk... for ALLE!!!

:kram:

popiae 29-05-2010 00:36

Ringede idag og fik fat i sekratæren for Harald Børsting(LO).

Klagede over, at havde gået med til forringelser på sygedagpengeområdet. Først 1års sygedagpenge, og efterfølgende krav om 10timers aktivering.

Og nu halvering af dagpengende.
Folk betaler stadig den samme fagforening, men får ikke den forsikring de betaler til.

Og JEG synes iøvrigt, at det var logik for burhøns, at syge der bliver behandlet så umenneskeligt, oveni sygdom/tilskadekomst, bliver mere syge.
Herudover koster hele det cirkus milioner, uden at det giver noget positivt.

Jo..De var godt klar over at der var problemer, men...

Hun kunne selvsagt ikke argumentere for noget, idet hun egentlig var enig. (Men det er jo heller ikke hendes ansvar), jeg bad hende bare om at bringe det videre.

Og det værste er, som jeg sagde, at folk i arbejde IKKE aner at det er vilkårene, hvis man bliver syg.

VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension