K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Ferie.. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10886)

Fie 10-12-2009 19:01

Ferie..
 
Hej

Optjener man ferie når man er på revaledering??.Har været på denn ydelse siden Febuar 2009.

Starter i flexjob i det ny år ( 2010 ) Hvad gør jeg med sommerferie år2010

Har jeg bare ikke ret til ferie ??

Nogen der ved det ??

På forhånd tak

Fie

zuza 10-12-2009 20:15

Du kan prøve at læse fleksjobpjecerne, der ligger under nyttige links.

Der står en del om ferie. Hvis jeg husker rigtigt, så kan du vist få ledighedsydelse i stedet for feriepenge/løn under ferie, hvis du ikke har optjent ferie i et arbejde.

:kram:

superkok 10-12-2009 20:39

hvism an ikke har optjent feria/ penge får du ledighed ydelsen mens du holder ferie

sushjer 1 10-12-2009 23:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af superkok (Send 83467)
hvism an ikke har optjent feria/ penge får du ledighed ydelsen mens du holder ferie

Lige præsis.

Det fik jeg da jeg var starte i flexjob.

du har ret til 25 dage, "ferie" om året, de dage du evt: har optjent ved arbejde, bliver modregnet, resten får du fra kommunen, "Ledigheds ydelse" som svare til Syge/ dagpenge.

Du starte 1 jan 2010, skal du have det hele fra kommunen.

Multe 11-12-2009 00:04

Hej sushjer 1

Er Ledighedsydelsen og Sygedagpenge den samme sats? -jeg troede ledighedsydelsen var 10 % mindre end Sygedagpengene... -så hvis det passer er det da godt nyt :)

zuza 11-12-2009 00:28

Ledighedsydelse er 91% procent af dagpengesatsen.

Og man får også ledighedsydelse under sygdom (hvis man ikke får fuld løn under sygdom afhængig af overenskomst).

:kram:

superkok 11-12-2009 00:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 83496)
Ledighedsydelse er 91% procent af dagpengesatsen.

:

den er op til 91% af højeste dagpenge sats hvis jeg husker rigtigt

Pophår 11-12-2009 01:57

Du har ret til ledighedsydelse under ferie, hvis du er ansat i fleksjob og ikke har optjent ret til feriegodtgørelse eller løn i det første ansættelsesår.

I det første ferieår har du ret til:

* 15 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1/5 til 31/7
* 10 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1/8 til 31/12
* 5 feriedage, hvis din ansættelse eller ret til ledighedsydelse kom i perioden 1/1 til 30/4.

Hvis du selv har optjent feriegodtgørelse eller løn, sker der fradrag i antallet af feriedage med ledighedsydelse. Der vil dog max. ske fradrag for det antal dage, som sammenlagt overstiger 25 dage.

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 83496)

Og man får også ledighedsydelse under sygdom (hvis man ikke får fuld løn under sygdom afhængig af overenskomst).

:kram:

Man får sygedagpenge, hvis man bliver syg og ikke har været ansat i 13 uger.

Ledighedsydelse får man, hvis man er visiteret til fleksjob og er ledig, i mellem 2 fleksjob, eller bliver fyret pga nedskæring/lukning af firma, konkurs mm.

zuza 11-12-2009 02:36

Citat:

Man får sygedagpenge, hvis man bliver syg og ikke har været ansat i 13 uger.
Det er muligt, jeg har misforstået det, men så er det jo fint, hvis vi kan få det opklaret.

Vil du være sød at lægge et link til, hvor det står (skal bruge det i anden sammenhæng), og jeg kan ikke huske, jeg er stødt på det før.

Så meget gerne copy-paste fra det link, du lægger her fra loven.

På forhånd tak.

:kram:

Fie 11-12-2009 08:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af superkok (Send 83467)
hvism an ikke har optjent feria/ penge får du ledighed ydelsen mens du holder ferie



eiii 1000 tak for alle jeres svar.. godt denne side findes knus til jer alle og god weekend:kram:Fie


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension