K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   YES - så lykkedes det !! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11866)

Tutti 05-03-2010 12:29

YES - så lykkedes det !!
 
Hejsa Allesammen.

Jeg har lige i dag modtaget brev fra kommunen med meddelelse om, at mine sygedagpenge stopper, da sagsbehandleren er blevet bekendt med, at jeg pr 01.03.2010 er blevet tilkendt førtidspension.!! YES.

Da først der kom gang i sagen og ny sagsbehandler er det bare gået hurtigt. Jeg var ellers lidt spændt på udfaldet, da jeg IKKE har været i arbejdsprøvning.

Fakta:
Jeg har HMS med mange smerter samt en skade i mine ledbånd i ryggen som følge deraf. Udtalelser fra to meget dygtige reumatologer. Kommunen ville ikke acceptere dette, og ville have en psyk. udtalelse, og gudskelov for denne side, så slap jeg for Eva Black, da jeg frabad mig hende på baggrund af de skriverier her på siden. Fik at vide, at hende bruger min kommune meget og var glad for dette, men jeg sagde, at jeg havde hørt noget dårligt om hende, og uanset om det var berettiget eller ej:cool:, så ville mødet ikke gå godt, at jeg så nok var forudindtaget, hvilket ville påvirke bedømmelsen. Dette blev accepteret, og jeg blev istedet udredt af Nils Balle Christensen og bestod til UG, idet han direkte skrev at mine smerter var fysiske, reelle og at der intet psykisk var galt:p :rolleyes:. - ikke at der er noget galt med det, men ret skal være ret - hvis jeg var kommet til Eva Black havde jeg nok kunne læse noget helt andet i mine papirer går jeg ud fra.

Kommunen ville have en arbejdsprøvning igang, men der var mange skånehensyn samt kun få timer, hvor der skal prioriteres, hvad der skal bruges kræfter på. Kommunen ville under arbejdsprøvningen ikke svare mig på, om jeg skulle stoppe med mine øvelser og vedligeholdelsestræning de dage jeg skulle i arbejdsprøvning (må de nemlig ikke) Begge dele kan nemlig ikke lade sig gøre, da dette bliver for meget og overbelaster mig. Enden blev, at der var for mange skånehensyn til at en arbejdsprøvning kunne gennemføres, og uanset dette, var der ikke udsigt til at jeg kunne blive hverken helt eller delvis selvforsørgende.

Sygemeldt juli 2007. Alle undersøgelser m.v. fra såvel kommunens side samt mit forsikringsselskabs side afsluttet maj sidste år. Siden da intet sket, før jeg fik ny sagsbehandler. Møde 10. januar. opdateret ressourceprofil. Teammøde, hvorefter kommunen besluttede at indstillede sagen til førtidspension iht § 18 med forventning om snarlig afgørelse. Pensionsteamet kvitterede 16. februar, og nu har jeg altså lige modtaget besked om, at jeg nu blev førtidspensionist pr. 1/3 !! yes.

Nu har jeg så skrevet til sagsbehandleren - der i brevet skrev at sagen var afsluttet - forespurgt hvorvidt jeg ikke skal deltage i et møde, hvor jeg skal have mere at vide og drøfte evt. SUPP og andre ting, der er vel også nogle andre ting jeg skal have information om??

Tusind tak for jeres støtte og viderebringelse af jeres erfaringer. Jeg ved 100%, at hvis jeg havde kommet ind til Eva Black, så havde min sag og evt. situation nok set noget anderledes ud. SÅ HURRA FOR K10.

Hilsen en meget glad Tutti

tije 05-03-2010 12:32

tillykke
 
Hej Tutti

Hvor er det bare smadder dejligt at høre, du har også kæmpet en brav kamp.

Gad vide om vores sygdom HMS er ved at blive mere accepteret.

Stort tillykke, det er skønt at have mulighed for at kan passe på sig selv, og de dage hvor man nærmst skal kravle ud af sengen, bliver meget nemmere at overskue.

:kram: Tina

Hyanna 05-03-2010 12:34

Du skal have så hjertelig tillykke :)

Håber at du stadig vil kigge her ind på siden og dele ud af dine erfaringer med kommunen til andre der har brug for en hjælpehånd!

De varmeste hilsner Hyanna

phhmw 05-03-2010 12:37

Håber du bliver på k10...
 
Kære Tutti.
Hjertelig tillykke med afgørelsen.

Håber du vedbliver med at blive på k10 og dele ud af din efaring.

Mange hilsner
Peter;)

buster 05-03-2010 12:58

Tillykke med afgørelsen skal også lyde herfra ;)

Håber du vil blive herinde og fortsat dele ud af dine erfaringer til gavn og glæde for mange.

kiha1 05-03-2010 13:06

Stort tillykke skal også lyde herfra :-)

Chin 05-03-2010 13:12

hurra! Hurra hurra for os med hms som bliver anerkendt for det vi er! Jeg har så flexjob er såååå glad!

Huldra 05-03-2010 13:29

tillykke med det, det var da godt endelig at blive taget alvorligt.

Suncil 05-03-2010 13:34

Tillykke og sikke en skøn weekend du kan nyde. :D

rollo 05-03-2010 14:52

Tillykke med det og med roen i dit liv fremover.
Mvh.
rollo


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension