K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Kampen mod lægekonsulenter. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4125)

zuza 17-11-2007 14:34

Citat:

Jeg glæder mig over, at mit omdømme stiger. Hvad betyder det egentlig?
Mvh Jytte Hestbech
Hvis du går ind på din brugerprofil, kan du se, at andre brugere har givet dig point.

Nogle brugere har måske skrevet, hvorfor de har givet dig point.

Disse point er dit "omdømme".

:kram:

Chin 20-11-2007 19:24

jeg tror jeg har svaret i et forkert indlæg...

JEG synes det er flot du vil stå frem og jeg vil gerne støtte dig ved konferencen hvis jeg kan

lyslys 25-11-2007 10:58

lægekonsulenternes ulovligheder
 
Er der ikke nogle af Jer, der har fået bøgerne hjem fra biblioteket endnu?

vh Jytte Hestbech

cl8 25-11-2007 11:03

Nej, jeg har intet hørt siden bekræftelsen på min bestilling..... underligt egentligt....

popiae 25-11-2007 23:05

Hej alle.

jeg har jo den vidiooptagelse fra pressekonf. men ved ikke hvordan jeg får vidregivet denne.
kan ikke sende den på mail da den er for stor.
har I gode ideer, eller andre foreslag?
Det ville være godt at evt få det sendt til medier mv.
vh popiae

Hejdien 25-11-2007 23:26

Pia hvor stor er den , web har en meget stor mail boks men der er vist grænser for hvor stor en fil man kan sende af gangen , og får vi den først til web så kan vi sørge for at den bliver uploadet både her på siden og andre steder , så alle kan nøjes med at sende et link ...

Prøv at sende den til [email protected] og se om ikke den kommer igennem ...

ellers beder jeg lige web om at skrive til dig så kan i se om det ikke sammen er muligt at sende den på den ene eller den anden måde

Hejdien

tuxon 25-11-2007 23:46

Hej Pia .
Hvis du kører XP, så har du et program der hedder "Windows Movie Maker" !
Sandsynligvis er din film i enten AVI eller JPEG format - I programmet ændrer du billedstørrelsen til det du vil og filformatet til WMV - så fylder den langt mindre !
Er den ikke over 100 MB - kan du og Web bruge : http://www.yousendit.com/

Benny Gerhard 04-12-2007 14:05

Ugeskr Læger 2007;169(48):4203
Velfærd eller svindel
Jytte Hestbech
BOGANMELDELSE

Ulla Danielsen, [email protected]


Læge Jytte Hestbech, der midt i sin karriere blev invalideret af sklerose, har skrevet bogen »Velfærd eller svindel« med undertitlen »Om korruption og magtmisbrug i den offentlige sektor«.

Det er historien om en læge, der kommer ned med nakken, og bogen er hendes opgør med det såkaldte danske velfærdssystem, som tilsyneladende er noget ringere end sit renomme.

Som læser må man knibe sig selv i armen over den tilsyneladende fuldstændige mangel på kvalitet i de dele af social- og sundhedssektoren, den syge læge møder, og bogen kan anbefales til alle læger, der har patienternes ve og vel på sinde.

Jytte Hestbech beskriver, hvordan lægekonsulenter glemmer deres lægelige viden, når de fritages for at stå til regnskab i forhold til lægelov, lægeløfte og lægernes etiske regler, og som læser undermineres ens grundlæggende forestillinger om, at læger har et ønske om at hjælpe de syge. Forfatteren fører dette problemkompleks igennem og påviser, at lægeloven overtrædes både af Patientklagenævnet, Sundhedsstyrelsen og Lægeforeningen.

Yderligere foruroliges man som læser over, at de psykiatriske diagnoser gives så lemfældigt, og man må give forfatteren medhold i dennes undren over, at speciallægernes fagforening accepterer, at deres medlemmers store viden fejes af bordet af alment praktiserende læger.

Forfatteren påviser også så mange fejl og en så stor uvidenhed hos Retslægerådet, at man får den tanke, at dette råd ikke mere har nogen berettigelse.

Endelig beskriver Jytte Hestbech en ubehagelig mangel på objektivitet i Østre Landsret, og man forstår hendes opfattelse af, at hun har mistet sine borgerlige rettigheder og er blevet udstødt af samfundet.

Efter at forfatteren har brugt alle de legale veje til at få en rimelig bedømmelse af sin erhvervsevne, når Jytte Hestbech frem til, at der bør oprettes en hjemmeside, som udleverer navnene på de mest medløbende lægekonsulenter og magtfuldkomne sagsbehandlere.

Bogen er i to dele, og det letlæste og meget spændende bind to handler om en virksom, men ignoreret sklerosebehandling, og om samfundets store viden, som ikke må bruges på svage grupper. Her beskriver forfatteren sin egen sygdomsbehandling, og man følger de gradvise bedringer gennem de ni år, hun har været i behandling hos den svenske læge Birgitta Brunes.

Behandlingens effekt tydeliggøres, da MS-patienten får målt ganske voldsomme forbedringer på Center for Polio - Trafik - og Ulykkesofre, hvor det samtidig oplyses, at de aldrig før har set noget tilsvarende hos en sklerosepatient!

Men også her beskrives samfundets modstand og forsøg på at forhindre denne behandling, og som læser forfærdes man over, at både neurologer og Scleroseforeningen tør fraråde patienterne denne behandling.

Sygdom er hver mands herre, og bogen henvender sig til alle tænksomme mennesker, men den burde måske især være et must for Jytte Hestbechs tidligere kolleger - lægerne.

http://www.saxo.dk/search/search.asp...19&Suchen.y=13

popiae 04-12-2007 23:42

Hej Alle.
hvor er det skide godt, at der endelig er kommet en anmeldelse af bogen i lægeskrift for læger.
Mon ikke der er en læge eller to der får en lidt dårlig smag i munden.
vh popiae

Hansen 08-12-2007 17:24

Hvad er der kommet ud af det pressemøde, jeg er ny har på k10 og er ved at blive kvalt af en sosialrådgiver i ledtog med en lægekonsulent der er venstrekvinde her i byen


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension