K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Malaria medicin (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26587)

jasch 11-04-2013 23:49

Malaria medicin
 
Hejsa.

Jeg vil lige høre om nogle herinde har kendskab til malaria medicin :(

Skal på OUH mandag og hvis mine blodprøver og jeg ikke har det godt skal jeg starte op, på denne medicin, hvilket skræmmer mig en del:-(

Har fået en diagnose mere til samlingen lupus... bare en forespørgsel

:kram:jasch

Nej jeg forventer heller ikke mange henvendelser, da mange ikke i danmark er diagnosticeret med sygdommen, og dermed har kendskab til sygdommen.ØV øv og meget lille øv

Bodrum 12-04-2013 00:09

Er det malarone piller? De udleveres af forsvaret, til folk som skal udsendes til Afghanistan.

Levi 12-04-2013 00:34

Hej.
Har også med stor sandsynlighed diagnosen SLE.
Påbegyndte behandlingen med Malariamedicinen Plaquenil for ca. 2 mdr. side.
Skal altid beskytte mig mod sollys og gå de solbriller i solskinsvejr, og bruger solcreme på soludsatte steder. Har endnu ikke oplevet de store bivirkninger af medicinen... Men oplever indtil nu lettere smertelindring i led... Til gengæld reagerer min hud lidt i negativ retning.
Skal til kontrol hos øenlæge 1-2 gange årligt.... Var igennem en større test på synet inden starten på Plaquenil.
Held og lykke til dig... Håber ikke du er for hårdt ramt.
Lene

macoy 12-04-2013 08:34

Hej

Jeg har fået ercoquin fast igennem 8 år, også for SLE. Jeg har kun haft gode oplevelser med det. Det er straks værre med imurel og prednison osv:p.

Venlig hilsen
Macoy

jasch 12-04-2013 10:20

Takker for oplysningerne, meget træls med negativ reaktion af huden - men osse positivt med lettere smertelindring af leddene.

macoy 12-04-2013 10:25

Mht. sol er det lige så meget SLE'en der er skyld i det, som det er medicinen. At tage sol kan være med til at forværre din SLE.

Venlig hilsen Macoy

jasch 12-04-2013 10:56

Ja er nok klar over at solen er bandlyst, men helt undgå den kan man jo heller ikke :-)

frup 12-04-2013 16:34

Jeg fik Plaquenil for et par år siden, og havde ikke de store bivirkninger. Skulle gå jævnligt til kontrol ved øjenlægen, da Plaquenil øger risikoen for en eller anden øjensygdom, jeg ikke husker længere

susa71 12-04-2013 21:58

ja, rigtig. plaquenil kræver tjek af øjene 2 gange årlig,, jeg har også Lupus SLE.. har fået det igennem mange år.. ligesom alt andet medicin..
prednisolon, metheroxat og mm...
husk endelig at bruge solcreme, jeg bruger faktor 50.. der kan fået parasol der er uv beskyttende. og meger udstyr.
vær obs der afholdes Lupus årsmøde i københavn d 24 maj, kl 13 -18 der er tilmelding, se www.sle.dk hjemmeside..
vil gerne høre fra jer i privat besked, jasch, macoy og levi..

joka 13-04-2013 12:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af susa71 (Send 268251)
ja, rigtig. plaquenil kræver tjek af øjene 2 gange årlig,, jeg har også Lupus SLE.. har fået det igennem mange år.. ligesom alt andet medicin..
prednisolon, metheroxat og mm...
husk endelig at bruge solcreme, jeg bruger faktor 50.. der kan fået parasol der er uv beskyttende. og meger udstyr.
vær obs der afholdes Lupus årsmøde i københavn d 24 maj, kl 13 -18 der er tilmelding, se www.sle.dk hjemmeside..
vil gerne høre fra jer i privat besked, jasch, macoy og levi..


For jer med SLE er der også en facebookside, hvor i kan hjælpe hinanden.
Det er en lukket gruppe, kun for folk med Sle (lupus)

https://www.facebook.com/groups/gpbe...ref=ts&fref=ts

Men det er jo meget svært at sige hvordan sygdommen arter sig, har endnu ikke hørt 2 personer der har det ens med deres SLE.

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension