K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Jeg er sygemeldt-kan kommenen tjekke min mands konto? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29307)

arizona 13-02-2014 19:35

Jeg er sygemeldt-kan kommenen tjekke min mands konto?
 
Hej
Jeg håber at det er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg fik et brev fra kommunen om at jeg skal vise dem min mands kontoudtog.(han arbejder)
2 uger før har jeg skulle vise dem min kontoudtog.
Er det i orden med loven at de kan tjekke min mands kontoudtog?

Ninja 13-02-2014 19:44

Jeg har mest lyst til at skrige ,, NEJ GU MÅ DE EJ'', fordi jeg selv ville føle det som en krænkelse. Men da snart intet forbavser mere, tør jeg ikke sige, at det må de ikke.

Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der har forstand på paragrafferne.

Velkommen til k10.

arizona 13-02-2014 19:47

Mange tak for din svar.Jeg håber at du har ret.

dinosaur 13-02-2014 20:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af arizona (Send 297759)
Hej
Jeg håber at det er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg fik et brev fra kommunen om at jeg skal vise dem min mands kontoudtog.(han arbejder)
2 uger før har jeg skulle vise dem min kontoudtog.
Er det i orden med loven at de kan tjekke min mands kontoudtog?

Nu skriver du ikke meget om dinsituation, så er det svært at svare dig.

Er du på sygedagpenge, så nej.

Er du på kontanthjælp, ja så må de højst sandsynligt godt pga. forsørgerpligten

arizona 13-02-2014 20:16

Ja,jeg er på sygedagepenge.

Webmaster 13-02-2014 20:27

Kan du ikke bede dem om at give dig nogle paragraffer hvor der står at de godt må tjekke din mands bank...

Der er selvfølgelig nogle tidspunkter hvor de må...eller hvor det er den samlede indtægt der afgøre om man kan få feks boligsikring osv...

Men bed dem om lovhenvisning til at de godt må...

arizona 13-02-2014 21:35

Det gør jeg.
Og jeg har ingen boligsikring eller noget hjælp fra kommunen.Kun sygedagepenge

FibroMcs 13-02-2014 22:35

Er du da ved at skulle have vurderet din sygedagpenge sag, for så ville jeg da klart mistænke dem for at lure i om hvis de smed dig på kontanthjælp om du så ikke ville være ægtefælle forsørget så de helt slap for dig......... :mad:

Webmaster 13-02-2014 22:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af arizona (Send 297775)
Det gør jeg.
Og jeg har ingen boligsikring eller noget hjælp fra kommunen.Kun sygedagepenge

Det virker underligt hvis i ikke får andet end dine sygedagpenge...

Så det er nok en gode ide lige at få de lovhenvisninger..

Man synes jo efterhånden at de stikker deres klamme hånd ind alle steder og selvfølgelig skal man ikke finde sig i det hvis det ikke er noget de skal bruge for at kunne behandle din sag...

De må heller ikke overbelyse en sag....så det er udelukkende kun hvis det er noget de skal bruge for at behandle dig sag at de må...

Som du kan se her https://www.retsinformation.dk/forms...d=158024#Kap3a

Så har de rig mulighed for at kunne få en masse oplysninger....men igen kun hvis det er nødvendigt for at behandle din sag...

Husk at bede om de lovhenvisninger skriftligt og bed om svaret skriftligt således at du har dokumentation på det...

Det er desværre set alt for tit at folk bare for en tilfældig løgn stukket ud...og ved at bede om det på skrift...ja så undgår man som regel dette....da de ikke har lyst til at lyve på papir...

stribe 13-02-2014 23:51

I de år jeg gik på sygedagpenge ...spurgte de overhovedet ik til min mands økonomi...så undrer mig lidt fordi det er sygedagpenge der her blir snakket,,

Men intet i systemet kan undre en mere...regler kan være ændret..

Vil blot sige jeg ik har oplevet det


Stribe FTP


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension