K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hej (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13370)

frupia1 29-06-2010 21:03

Hej
 
I forbindelse med at jeg skulle fraflyttet min mand ringede jeg på kommunen for at høre om jeg kunne få til indskud som en enkeltydelse ( privat udlejning) Jeg fik at vide at medmindre jeg kunne medsende en seperationsbevilling kunne jeg ligeså godt lade være med at søge. Det forstår jeg ikke for så hurtigt går det jo ikke og der er ngen problem med at få boligsikring- pension som enlig og børnetilskud selvom jeg juridisk er gift. Men der siger de at da jeg er flyttet betraktes jeg som enlig.

Mit indskud 24.000 skal jeg afdrage til udlejer over 3 måneder. Det er jo umuligt men havde jeg ikke gået med tl det var huset blevet udlejet til anden side og jeg ville ikke kunne være flyttet.

Nogen der ved om kommunen har ret ?

Enteneller 29-06-2010 21:09

Hvis kommunen har ret, er det så noget problem at få fremskaffet seperations bevillingen snarest ? Som jeg husker det gik det rimeligt stærkt for os, med at få denne. Det var mere skilsmisse bevillingen der tog tid.

Kh. EE

frupia1 29-06-2010 21:16

Ja det er faktsk lidt svært. For at komme fra min mand med min datter har jeg fortalt jeg blot ønsker en "pause" Min mand kan blive voldelig og jeg går lidt stille frem

Enteneller 29-06-2010 21:37

Ej det er jo noget l... Det går vel næppe at få nævnt dette overfor kommunen ? Eller kan de vente ?

frupia1 29-06-2010 21:46

Jeg ved det ikke. Prøver alligevel at sende ansøgningen. Det var bare dejlgt om nogen på forhånd vidste om jeg var blevet fejl informeret for synes det er underligt at jeg kan modtage boligsikring og penson som enlig

V_Brask 29-06-2010 21:54

Jeg fik et boligindskudslån uden at skulle vise seperationspapirer. Det skal dog betales tilbage.
Idet du nu har skrevet under på lejekontrakten, kan du ikke længere få den udgift dækket, da du så har sagt ja til udgiften.

Ja selvom man forsøger et barn er der ikke meget hjælp at hente på kommunen. Jeg stod uden bolig i 4 mdr og boede hos noget familie.

frupia1 29-06-2010 21:59

Jeg spurgte jo inden jeg skrev under og de sagde nej. Derfor skal jeg nu afdrage det over 3 måneder. Har så fået at vde at det kke er korrekt at de kan afvse det blot fordi jeg ikke har en seperationserklæring. Derfor prøver jeg at søge for så har kommunen jo fejl nformeret mig

c.l.e.o. 29-06-2010 22:14

Har du ikk mulighed for at låne i banken og evt betale af med børne tilskudet ,hvis der ikk er noget at hente på komunen.

Og husk lige find dig ikk i noget fra x mandens side med værken vold eller trusler.
Og hold dig ikke tilbage med at anmelde den slags,endten han er far til dit barn eller ej.
det handler også om at sende et klart signal om at det bare ikk er iorden at behandle hinanden sådanne .


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension