K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Efterløns udbetalingerne, hvor meget og hvordan. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22292)

Undiscovered 27-03-2012 13:11

Efterløns udbetalingerne, hvor meget og hvordan.
 
Hej.

Jeg sidder og bliver en lille smule beklemt, ja nærmest lidt "ram i sulet". For jeg søger og søger, efter oplysninger om udbetalingen af de famøse efterlønsbidrag. Men af alle de 150 forskellige retninger, man bliver sendt via en "google-søgning", er der kun forvirring og frustrationer over, ikke at finde den info jeg søger....

Hvordan finder jeg ud af, om jeg i det hele taget KAN få udbetalt noget som helst?! Og hvor finder jeg oplysningerne om, hvor meget det egentligt drejer sig om, hvis jeg nu skulle have noget til gode?

Er her 'nogen' som ved det?

engager 27-03-2012 13:57

du skal søge på din a-kasse, det er dem som har oplysningerne og ansøgningsskemaerne

heidi kastrup 27-03-2012 21:49

ja det var også her jeg fandt mine oplysninger :-) Så nu venter jeg med længsel på den dag hvor pengene tikker ind på kontoen....

Undiscovered 27-03-2012 22:26

Tak skal i have begge to. ;)
Det ligger sådan at jeg ikke er medlem af en a-kasse, så dér kan jeg sikkert ikke få oplysningen, jeg har brug for. Jeg ville iøvrigt også gå ud fra, at man fik tilsendt et brev, hvis der var noget efterløn at komme efter...?!
Men er efterlønnen ellers ikke det samme som ATP? Eller er der noget, jeg har fået forkert fat i? For så er det vel nok, at man kontakter SKAT for at spørge, om de eventuelt skulle vide 'noget'....??

engager 28-03-2012 06:19

Efterløn har ikke noget med ATP at gøre.

Efterløn har man indbetalt til en a-kasse, så hvis du tidligere har været medlem af en a-kasse og indbetalt til efterløn er det stadig dem du skal henvende dig til selvom du ikke er medlem i a-kasse mere.

Hvis du aldrig har været medlem af en a-kasse har du heller ikke indbetalt til efterløn da det er dem der administrerer ordningen.

Hvis de er visiteret til fleksjob kan du være tilmeldt fleksydelsesordningen hos kommunen, men så får du også en girokort hver 3. måned så mon du ikke ville vide det, hvis du har noget der.

joka 05-04-2012 10:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af heidi kastrup (Send 216446)
ja det var også her jeg fandt mine oplysninger :-) Så nu venter jeg med længsel på den dag hvor pengene tikker ind på kontoen....


Kan lige oplyse at mine røg ind på kontoen i nat :)


Mvh.
Karin

PiaCP 05-04-2012 11:11

hmm ja, jeg fik os en seddel at udfylde om udbetaling, men der stod da intet on beløbet, det kan man ikke se noget steds!

joka 05-04-2012 11:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaCP (Send 217584)
hmm ja, jeg fik os en seddel at udfylde om udbetaling, men der stod da intet on beløbet, det kan man ikke se noget steds!



Det kommer jo an på hvor længe du har været med i ordningen.

Jeg kunne logge ind på min fagforening og se hvor meget det var.


Mvh. Karin

Ninja 05-04-2012 11:53

Beløbet står inde på fagforeningen side - såfremt der ER et beløb!

Man logger ind med sit NEM ID.

PiaCP 07-04-2012 14:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ninja (Send 217592)
Beløbet står inde på fagforeningen side - såfremt der ER et beløb!

Man logger ind med sit NEM ID.

Ikke hvis man som jeg ikke er medlem mere :-) så kan man ikke logge ind -g-


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension