K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvor lang tid. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23002)

dillen63 25-05-2012 07:45

Hvor lang tid.
 
Nu er det lille mig der har brug for lidt oplysninger. Jeg fik i går sendt min sag i pensionsnævnet, med henblik på førtidpension. Har været inden på min kommune side for at se hvor lang tid de må bruge på sådan en sag, men der stå intet. :mad:
Er der nogen der ved, hvor lang tid kommunen må bruge på sådan en sag ? på forhånd tak og god Pinse til alle.

mand 25-05-2012 07:55

Tror det er 3 mdr.:eek:

hej123 25-05-2012 08:45

Hej dillen63

Vi står i samme situation, du kan se mit indlæg under dit (svar?)

Min sagsbehandler skulle have min sag med på et møde med pensionteamet-pensionsnævnet d. 9 maj, jeg har ikke kunne få fat på min sagsbehandler da hun har ferie til på tirsdag.

Det er frustrerende når man ikke ved hvad der sker i ens sag, men som et par stykker har svaret mig så må man prøve at tage den med ro selvom det er svært, for man ved jo ikke om man er købt eller solgt.

Men jeg har også læst i mange sager herinde at det skulle være 3 måneder, jeg går udfra at det er det samme i alle sager, altså fra sagen sendes, eller fra når ens sagsbehandler tager den med til det planlagte møde med teamet-nævnet.
Folk herinde siger at pensionsteamet-pensionnævnet skulle være det samme, nogle kommuner bruger det ene ord og andre det andet, men det er det samme nævn.
Man kan hurtigt blive forvirret med alle de navne de har på kommunen :)

Håber at alt går godt for dig, og også god pinse til dig. mvh

hej123 25-05-2012 08:46

Mit indlæg hedder svar?

Det er lige under dit indlæg :)

stribe 25-05-2012 08:53

hej 123...har pensionsteamet kigget på din sag,vil jeg gå meget stærkt ud fra du ville ha fået et brev..

jeg er ftp og da min sag kørte,fik jeg først 1 brev fra pensionsteamet-tror jeg det hed,at de ville indstille mig til pension og 8 dg fik jeg nyt brev at jeg var tildelt ftp...og så mener jeg der stod det ville blive sendt til sb...men det sidste er jeg ikke helt sikker på..

de siger 3 mdr..mem det er ligeså meget fordi de skal jo sætte et loft..men derfor ka en sag godt bli afgjort på 1 mdr..
i min lille kommune har de møde 1 gang ugentlig og så er det jo et spørgsmål hvor mange sager der er foran din..

jeg ka også huske det var lidt af et mareridt..men jeg kunne ikke gøre mere og blev NØD til at vente og vente,krydse fingre og prøve tage det med ro...

så op med humøret
hilsen stribe førtidspensionist

Florken 25-05-2012 11:14

I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.

viggo 25-05-2012 15:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af dillen63 (Send 225052)
Nu er det lille mig der har brug for lidt oplysninger. Jeg fik i går sendt min sag i pensionsnævnet, med henblik på førtidpension. Har været inden på min kommune side for at se hvor lang tid de må bruge på sådan en sag, men der stå intet. :mad:
Er der nogen der ved, hvor lang tid kommunen må bruge på sådan en sag ? på forhånd tak og god Pinse til alle.

Ring og spørg din sagsbehandler, er det ikke det nemmeste for at undgå at rende og være nervøs

Vovse 25-05-2012 23:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af Florken (Send 225092)
I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.

Det er åbenbart ikke alle, der får sådan en brev.:p

Gizmo 26-05-2012 08:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 225186)
Det er åbenbart ikke alle, der får sådan en brev.:p

Det er det nemlig ikke. Og jeg tror slet ikke, at Bornholm bruger det - i hvert fald ikke da jeg fik min ftp for 1½ år siden.
For der bliver man indstillet og sagen færdigbehandlet samme dag, så de kan slet ikke nå at få det. :)

Dvs. de beslutter om sagen skal overgå til pensionsteamet og bagefter om ftp skal godkendes eller ej - alt sammen på samme dag/møde.

Solen 26-05-2012 14:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af Florken (Send 225092)
I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.

Det er også standarden i min kommune. Jeg nåede bare aldrig at få brevet. I stedet fik jeg telefonisk besked på, at de ville se om de kunne nå min sag i løbet af ugen - det var en onsdag. Få dage efter fik jeg afgørelsen - tilkendt førtidspension.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension