K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Opsigelse af fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27488)

Numsi 16-07-2013 18:05

Opsigelse af fleksjob
 
Hej jeg har 2 spørgsmål jeg gerne vil ha lidt hjælp med.
1. må man opsige et fleksjob og hvilke konsekvenser får det isåfald ?
2. er man berettiget til anciennitets tillæg som fleksjobber ?

Nøgne tær 16-07-2013 19:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Numsi (Send 278330)
Hej jeg har 2 spørgsmål jeg gerne vil ha lidt hjælp med.
1. må man opsige et fleksjob og hvilke konsekvenser får det isåfald ?
2. er man berettiget til anciennitets tillæg som fleksjobber ?

1. Det kommer an på hvorfor du opsiger dit fleksjob.

Numsi 16-07-2013 19:42

På grund af samarbejdsvanskeligheder og manglende forståelse fra kollegaer samt flere og flere arbejdsopgaver som jeg får pålagt og besked på bare at lave og hvis jeg ikke kan klare det kan jeg bare tage hjem og hvis jeg er utilfreds kan jeg bare sige op.

tumnus 16-07-2013 20:40

Har du talt med jobkonsulent om det.

Jeg har været i lignende situation, der blev jeg rådet til at sygemelde mig, så jeg ikke gik ned med stress - det var jobkonsulenten der rådede mig til det.

Numsi 16-07-2013 21:07

Det er også inde i mine overvejelser jeg ville lige høre herinde først så jeg ved hvor jeg står. Det er noget skidt når først at man på trods af dårlig ryg får pålagt bla. rengørings opgaver som lagerarbejder/altmuligmand og får den besked at man bare må melde sig syg hvis man ikke kan klare det.

Nøgne tær 16-07-2013 22:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Numsi (Send 278349)
På grund af samarbejdsvanskeligheder og manglende forståelse fra kollegaer samt flere og flere arbejdsopgaver som jeg får pålagt og besked på bare at lave og hvis jeg ikke kan klare det kan jeg bare tage hjem og hvis jeg er utilfreds kan jeg bare sige op.

Tag fat i jobkonsulenten, lad være med at gøre noget på egen hånd.

Hvis det så fører til sygemelding mm lader du bare linen køre ud og bliver opsagt.

Der er ingen grund til at du er flink overfor en dårlig arbejdsgiver og siger op i stedet for at han må igennem hele forløbet, som jo bliver meget dyrere for ham i den sidste ende.

Og omvendt får han via jobkonsulenten chancen for at vende skuden og behandle dig ordentligt, hvis det er det han vil.

Te-pigen 17-07-2013 11:11

Til dit sp. 2: Ja selvfølgelig er du det. For mit vedkommende forhandlede fagforeningen det for mig da jeg blev ansat, og så blev det reguleret som alle de andre ansatte får det efterhånden som tiden går.

Numsi 17-07-2013 21:49

Tak for det jeg har været ansat samme sted 3 år og får mindstelønnen, jeg har søgt svar andre steder og kunne ikke rigtigt finde noget. Jeg er ikke i fagforening så jeg står lidt alene men jeg må jo nok snakke med jobkonsulenten om det.

Pip 17-07-2013 21:59

Tænker at det måske er for at presse dig til at sygemelde dig, at de lægger flere opgaver over på dig..

Det er sikkert lettere for dem at fyre dig efter en passende lang sygemelding, end bare at fyre dig uden grund..

mik16 17-07-2013 22:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Numsi (Send 278464)
Tak for det jeg har været ansat samme sted 3 år og får mindstelønnen, jeg har søgt svar andre steder og kunne ikke rigtigt finde noget. Jeg er ikke i fagforening så jeg står lidt alene men jeg må jo nok snakke med jobkonsulenten om det.

Hov den oplysning ændre jo noget på sagen.. Da du er i fleksjob efter regler før 2013, så blev arbejdsgivers løntilskud beregnet efter MINDSTE overenskomstmæssige løn for området.

Det betød IKKE at arbejdsgiveren IKKE måtte give mere end det, men hans/hendes tilskud blev ikke højere. De har ikke pligt til at betale mere end nævnte mindsteløn.

Efter reformen 2013 SKAL overenskomstmæssig løn inkl. tillæg danne udgangspunkt efter nærmere regler. ( du er omfattet af de gamle regler )

Se link som omhandler en sag efter gamle regler HER


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension