K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   "Forsørgerpligt strider mod grundloven" (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28585)

hejhejhej 24-11-2013 16:36

"Forsørgerpligt strider mod grundloven"
 
håber de vinder ;)
http://jyllands-posten.dk/indland/EC...od-grundloven/

Ninja 24-11-2013 17:02

Desværre er der en del bevismæssige problemer..

''Nina von Hielmcrone, lektor i socialret ved Aalborg Universitet, tør ikke gætte på, hvordan det vil gå gruppesøgsmålet. Hun vurderer dog, at der er mindre sandsynlighed for at få ret i, at reformen er grundlovsstridig''

Personligt håber jeg at folk ''går fra hinanden'' med henblik på civil ulydighed, det er den eneste måde at råbe op på.....

hejhejhej 24-11-2013 17:33

true that ;)

jeg og kæresten er flyttet fra hinanden (7 års krisen hehe), nu har vi 2 husholdninger, meget dyrere for samfundet. det kan ikke svare sig at bo sammen.

Ninja 24-11-2013 17:39

Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....

FedUp 24-11-2013 20:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 290246)
Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....

Det er simpelthen helt ufatteligt, at politikerne tilsyneladende overhovedet ikke har lavet en konsekvensberegning? Jeg håber også ALLE der berøres af reformen flytter fra hinanden, selvom det er tragisk at det splitter familier op. :mad:

Zastrow 24-11-2013 21:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 290246)
Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....

Når man bruger så gammel en lov mod folk - den er fra 1926 - så synes jeg det er i orden, at man flytter fra hinanden.
Om det så er proforma rager mig en høstblomst.

Samfundet ser sgu anderledes ud i Dagens Danmark - end den gjorde i 1926 - hvor stort set ingen kvinder var på arbejdsmarkedet - og ikke tjente egne penge. Det gør de fleste kvinder i dag -
Det er ydmygende at blive behandlet sådan.

Ninja 24-11-2013 21:42

Enig med jer, det er fuldstændig vanvittigt det der kommer til at ske....faktisk lige om lidt.

Og selvom øretæven kun rammer på den ene kind i 2014, så gør det jo ondt alligevel - og folk ved jo at de bliver lamme tævet på begge kinder fra 2015.......og hvem magter det??

Synes vitterligt det er synd for alle de mennesker der bliver ramt....

Vovse 24-11-2013 23:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 290235)
Personligt håber jeg at folk ''går fra hinanden'' med henblik på civil ulydighed, det er den eneste måde at råbe op på.....

Jeg forudser, at der bliver rift om de små leje-boliger.:p

Og rundt omkring bliver almene afdelinger renoveret, og får lejligheder lagt sammen, så der bliver længere mellem de små lejligheder.:eek:

funklen 25-11-2013 09:37

Vi her i familien går fra hinanden, da vi ellers skal leve for under 6000 kr. og det er ikke kun til mad, men de 6000 skal dække husleje, daginstitutioner til 3 børn, el, vand, varme, tøj, medicin osv... Og vi er 5 i familien. I dag hedder minimumsrådigheds beløbet for en voksen 5700.. Så det regnestykke går ikke op.. Hvis vi skulle blive sammen, så skulle vi sparer alt væk, det ville bl.a. gå ud over børnene som ville blive meldt ud af daginstitution og så måtte jeg som syg passe mine 3 børn i dagtimerne, men det ville jo så betyde at jeg ikke kan blive afklaret og ikke kan komme ud i praktik, arbejdsprøvning eller andet som kan få mig tættere på arbejdsmarkedet.... desuden ville fagforeninger, forsikringer osv. ikke være en mulighed for os. medicin ville heller ikke længere blive en mulighed for mig som er alvorligt syg af PTSD. medicin til børnene vil i værste fald også blive sparet væk og så må man jo håbe ungerne kan bekæmpe diverse sygdomme selv, for med så lille et beløb, der vil der simpelthen ikk være penge til det.. I forhold til hvis vi skulle betale husleje med så lille et beløb, så vil vi kunne få en 1 værelses på 26 kvm til en nogenlunde husleje, som ville være muligt at betale, men som der stadig vil sluge over halvdelen af det beløb på 6000. Men hvordan bor man 2 voksne og 3 børn på 26 kvm. (hver anden weekend kommer der 3 børn mere) Nej jeg kan slet ikke se, hvordan vores familie skal ku overleve og vi har taget den tunge beslutning, at vores familie bliver splittet nu, og det selvom at vi elsker hinanden uendeligt højt og vi har en harmonisk familie... I sidste ende skal vi voksne nok klare den, men jeg gruer for mine unger, der ikke forstår et hak af hvad der sker.

1507 25-11-2013 12:29

Vi bliver også ramt. Vi er to voksne og et barn på 3 år. Vi tager kampen og bliver sammen, men der bliver ikke meget at leve for.
Min kæreste kan ikke nå at tjene nok, men at splitte en familie pga dette, nej ikke på vilkår. Men kan sørme godt forstå alle dem der er nødt til det, men det skær i mit hjerte at så mange familier og især børn bliver ramt.
Held og lykke til alle.....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension