K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Spørgsmål om rundbordsamtale (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3317)

krebs25 12-11-2007 14:08

Spørgsmål om rundbordsamtale
 
Hej

På mandag skal jeg have en rundbordssamtale med min sagsbehandler og min egen læge. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad foregår der til sådan et møde? Er det min sagsbehandler, som stiller min læge en masse spørgsmål? Og er der evt. noget, jeg skal forberede mig på til mødet?

Vh krebs :)

Hejdien 13-11-2007 10:13

Jeg har aldrig været med i en af de rundbordssamtaler så jeg ved det ikke, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er en samtale hvor i alle går i dialog , altså din sagsbehandler spørger ind til dig og dit helbred og din læge er der vel så for at støtte dig og bekræfte eller afkræfte dine udsagn ...

Noget i den stil kunne jeg forestille mig, men er der ingen her der har været til sådan en rundbordssamtale ? så kom frit frem og fortæl om det til os der ikke har prøvet det (endnu ) :D

putte 27-01-2008 22:16

jeg har prøvet sådan en rundbordssamtale. det er en rigtig god ide at have en bisidder med. ikke noget at være nervøs for, rundbordssamtalen er en formalitet, læger og sagsbehandler ved hvor i er, og det ved du også selv, så bare tag det hele som det kommer. og så hber jeg i er enige alle sammen. pøj pøj fra putte

Pyt 28-01-2008 11:37

Rundbordssamtale
 
Hej

Jeg har selv taget initiativ til en rundbordssamtale (nogen kalder det også netværksmøder). Formålet med dette er, at samle alle relevante aktører ved et bord- for her at få elle fakta og muligheder på bordet..

Det er en rigtig god måde, at få alle i dialog - så man som borger ikke bliver sendt rundt i systemet.. Desværre bruger de fleste kommuner ikke sådanne rundbordssamtale - fordi, det kan jo nemt vise sig, at evt. læge og andre aktører taler borgerens sag. ;)

Foruden er det en rigtig god ide, at den der indkalder til mødet, laver en Agenda eller dagsorden, således alle ved hvad der skal snakkes om og kan have forberedt sig hjemme fra.
Det er en rigtig god skik, at udsende agendaen mindst 14 dage i forvejen, så andre aktører kan komme med punkter der skal medtages.

Bisidder og mødereferat er en rigtig god ide.

maj 28-01-2008 13:01

Jeg har været til rundbordsmøde i forbindelse med afslutning af et afklaringsforløb, sagsbehandleren var møde leder, men det foregik som
en almindelig samtale. Jeg valgte at have min mand med, da det var
lidt meget for mig med to sagsbehandlere og to fra afklaringsstedet,
jeg følte mig noget i undertal.
Så hvis du føler dig det mindste utryg vil jeg også anbefale, du tager
en bisidder med. Det lyder også som en rigtig god ide med en dagsorden,
så alle ved hvad formålet med samtalen er.

Håber du får et rigtig godt møde. :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension