K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Tager kommunen r*ven på mig her? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29791)

mortilfire 08-04-2014 10:19

Tager kommunen r*ven på mig her?
 
Jeg har været syg 1 år, jeg er blevet raskmeldt og er lige nu ledig..
jeg får så influenza og lægger mig selvfølgelig syg fra jobnet og a-kasse.
søger sygedagpenge..

men nu har kommunen så skrevet til mig at de ikke mener de skal forlænge sygedagpengene. (jeg har inden for de sidste 18 md haft mit sygeforløb på de 12 md)

kan man virkelgi ikke ligge syg med influenza og regne med at man får sygedagpenge?

gode råd søges nu :-)
tager kommunen r*ven på mig her ?

mortilfire 08-04-2014 10:29

vil lige sige det IKKE er samme sygdom ..(de 12 md var noget andet)

Nøgne tær 08-04-2014 10:31

Ja, varighed er varighed...
Kommunen tager ikke røven på dig.

mik16 08-04-2014 11:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortilfire (Send 303755)
Jeg har været syg 1 år, jeg er blevet raskmeldt og er lige nu ledig..
jeg får så influenza og lægger mig selvfølgelig syg fra jobnet og a-kasse.
søger sygedagpenge..

men nu har kommunen så skrevet til mig at de ikke mener de skal forlænge sygedagpengene. (jeg har inden for de sidste 18 md haft mit sygeforløb på de 12 md)

kan man virkelgi ikke ligge syg med influenza og regne med at man får sygedagpenge?

gode råd søges nu :-)
tager kommunen r*ven på mig her ?

Nej de tager ikke r.... på dig.. ;) Sådan er reglerne når du officielt melder dig syg, og din ret til sygedagpenge er udløbet..

MEN.. Spørgsmålet er så om du reelt ikke står til rådighed for et job, "bare" fordi du har lidt influenza.. Det er vist sjældent at et evt. tilbudt job skal besættes med så få dages frist som en influenza vare..

SÅ ???? ;)

mortilfire 08-04-2014 11:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 303760)
Nej de tager ikke r.... på dig.. ;) Sådan er reglerne når du officielt melder dig syg, og din ret til sygedagpenge er udløbet..

MEN.. Spørgsmålet er så om du reelt ikke står til rådighed for et job, "bare" fordi du har lidt influenza.. Det er vist sjældent at et evt. tilbudt job skal besættes med så få dages frist som en influenza vare..

SÅ ???? ;)

hvad mener du med om jeg reelt ikke står til rådighed?

evelyn 08-04-2014 11:22

For en god ordens skyld, indseter jeg lige et link til sygedagpengeloven

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9
Kapitel 8

Varighedsbegrænsning

§ 24. Udbetalingen af sygedagpenge ophører efter udløbet af en kalendermåned, når der er udbetalt sygedagpenge, herunder nedsatte sygedagpenge, eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, jf. dog § 25.


Det vil sige, har du været sygemeldt 1 år, er retten til forlængelse udløbet.

Jeg vil nok sige, lige som Mik 16, at influenza er som regel af kort varighed, derfor er man stadig til rådighed for arbejdsmarkedet. Så giv din a kasse besked om dette, så du kan modtage dagpenge igen.
Vh. Evelyn

mortilfire 08-04-2014 11:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af evelyn (Send 303764)
For en god ordens skyld, indseter jeg lige et link til sygedagpengeloven

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9
Kapitel 8

Varighedsbegrænsning

§ 24. Udbetalingen af sygedagpenge ophører efter udløbet af en kalendermåned, når der er udbetalt sygedagpenge, herunder nedsatte sygedagpenge, eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, jf. dog § 25.


Det vil sige, har du været sygemeldt 1 år, er retten til forlængelse udløbet.

Jeg vil nok sige, lige som Mik 16, at influenza er som regel af kort varighed, derfor er man stadig til rådighed for arbejdsmarkedet. Så giv din a kasse besked om dette, så du kan modtage dagpenge igen.
Vh. Evelyn


Jeg får dagpenge , og juristerne hos min fagforening har lige bedt om brevet fra kommunen, så dette er skannet ind og sendt

evelyn 08-04-2014 11:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortilfire (Send 303765)
Jeg får dagpenge , og juristerne hos min fagforening har lige bedt om brevet fra kommunen, så dette er skannet ind og sendt

Nå, ok, så er jo alt i den orden det skal være. Juristerne vil nok give det samme svar som du har fået af mik16 og mig.
Vh. Evelyn

mortilfire 08-04-2014 11:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af evelyn (Send 303767)
Nå, ok, så er jo alt i den orden det skal være. Juristerne vil nok give det samme svar som du har fået af mik16 og mig.
Vh. Evelyn

ja det gør de jo nok.
men har bare ikke de bedste erfaringer med min kommune.

evelyn 08-04-2014 12:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortilfire (Send 303770)
ja det gør de jo nok.
men har bare ikke de bedste erfaringer med min kommune.

Der er godt 15000 medlemmer her inde. Alle er, mere eller mindre, et bevis på dette.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension