K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Klage over lægekonsulent (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9549)

Helenevind 20-08-2009 08:40

Klage over lægekonsulent
 
Hej

Der er mange af jer herinde der siger at det ikke er i orden det min lægekonsulent gør og at det er ulovligt.

Hun gør følgende:

Mine speciallæger og egen læge siger min tilstand er stationær, livsvarig og at der ingen behandlingsmuligheder er.

Lægekonsulenten siger at man kan ikke vide om min tilstand er stationær. Hun trodser altså speciallægerne og min egen læges ord.

Hvor klager man over dette henne?

HIlsen Helene

MTVRV1 20-08-2009 09:02

Det kunne jeg også tænke mig, at få mere information om. Netop den udtales fra en Lægekonsulenten er også min største frygt i min pensionssag.
selv om jeg har 4 lægers ord for min tilstand er stationær, livsvarig og at der ingen behandlingsmuligheder er

rose 20-08-2009 09:41

Også her, TAK!

SÅrdnok! 20-08-2009 09:54

til din borgmester...der klager du over at LK overskrider sine beføjelser, hjælper det ikke er det tilsynet eller det sociale nævn -- og din lk..er det tilfældigvis Else Lund

Neurosmølf 20-08-2009 09:56

Hej Alle
Det er såre simpelt. I skal klage til den ansættende myndighed over den handling i er utilfreds med, og i jeres tilfælde altså borgmesteren som øverste ledende i jeres kommune.
For klarheds skyld så hold klage om lægekonsulents håndtering adskilt fra anden klage over sagsbehandling, så der tages særskilt stilling, da vi alle bør være med til at sætte fokus på lægekonsulenternes ulovlige handlinger( tilsidesættelse af diagnoser, opstilling af egne ) ISÆR overfor deres politisk ansvarlige ledere.
Henvis så gerne til klageskrivelsen i en evt. anden klage over sagsbehandling, såfremt der også er problemer der.

Jeg ville så måske lave en kopi til hvert enkelt byrådsmedlem, for st sikre mig klagen ikke bliver tiet ihjel.

mvh Nøvsen
just my 2 cents worth

Trold 20-08-2009 10:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Neurosmølf (Send 70381)
Jeg ville så måske lave en kopi til hvert enkelt byrådsmedlem, for st sikre mig klagen ikke bliver tiet ihjel.

Dette tror jeg er meget vigtigt, uanset hvad vi klager over til borgmesteren.
Fortryder selv, at jeg ikke gjorde dette da jeg klagede til borgmesteren.:mad:

buster 20-08-2009 10:40

ville også foreslå som de andre herinde MEN jeg vil måske også sende et sagligt klagebrev til Lægeetisk Nævn:

Lægeforeningen
Kristianiagade 12
DK-2100 København Ø


Telefon: 3544 8500
E-mail: [email protected]

-for jeg tror også at kan vi få ryddet op blandt deres egne, ja så er det med til at hjælpe os alle ;)

Helenevind 20-08-2009 11:18

Hej

Tusind tak skal I have :-)

Den til lægeetisk nævn, skal det blot være til orientering? Eller skal det også være en klage som sådan?

Hilsen Helene

buster 20-08-2009 11:38

Helene, det kommer jo nok lidt an på hvordan du formulerer det.

Jeg ville da klart -på en eller anden måde- formulere det sådan at det bliver betragtet som en klage.

Læger har jo -trods alt- nogle forpligtigelser og jeg tror at jo flere vi kan holde fast på at overholde disse -jo bedre ;)

De har jo aflagt et lægeløfte(skønt jeg godt ved at dette-tilsyneladende- ikke gælder for de kommunale lægekonsulenter!) men der er stadig noget der hedder etik, skulle jeg mene.

Er så naiv at tro at der stadig er noget der hedder faglig stolthed så når der indløber en klage over lægen fra en borger, ja så er det måske ikke så populært blandt deres egne ;)

-Men husk, sagligt og alt hvad du skriver i klagen skal du dokumentere :)

Helenevind 20-08-2009 12:17

Hejsa

Jeg kan sagtens dokumentere at hun siger sådan, for jeg har det på skrift.

Men jeg tænker sådan på... hvor står der noget henne i lovgivning, hvor der står at hun ikke må lave om på andre lægers ord? Gerne et præcist link, da jeg ikke har kræfter til at søge hele nettet igennem og læse hele lovgivninger...

Hilsen Helene


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension