K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22326)

Birgitte1970 29-03-2012 05:16

Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom?
 
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom?

Vovse 29-03-2012 07:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Birgitte1970 (Send 216626)
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom?

Jeg har læst, at man kan teste for fibromylagi.

GitteThor 29-03-2012 08:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Birgitte1970 (Send 216626)
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom?

Piskesmæld : Ja. Jeg ved speciallæger i neurologi tester her.

Fibromyalgi: Ja. Her findes en 'tender-point' test, som foretages af bl.a. reumatologer.

Kronisk træthedssyndrom: Her kører man, så vidt jeg ved, med udelukkelsesmetoden. Man kigger på symptomerne og udelukker andre mulige sygdomme.

Vh.
Gitte Thor

Ninja 29-03-2012 09:06

Gitte Thor har fuldstændig ret, det hele kan testes.....

Selv har jeg en piskesmældsskade (åbenbart) efter en trafikulykke. Jeg anede ikke hvad det var, andet end mine smerter var forfærdelige, og efter en længere undersøgelse inkl røntgen, ultralyd og almindelige funktionstests, fik jeg tilbagemeldingen, at jeg har piskesmæld.......

Ulykken skete så efter jeg fik tilkendt førtidspension. Og her i dag 2 år efter skaden, har jeg det gudskelov meget meget bedre. Dog kan jeg ikke sidde og kigge ned for længe af gangen, men det går langsomt frem af....

ette74 29-03-2012 09:46

.....Er der så nogen der ved om der er nogle private der kan undersøge om man skulle have fibromyalgi...... min læge vil ikke sende mig til flere undersøgelser, da jeg har været til en hel del.... !!?

Fib-Spurven 29-03-2012 10:48

Du kan kontakte Bente Danneskiold-Samsøe. Hun er ekspert i fibromyalgi, og skulle samtidig være et sødt og venligt menneske. Så vidt jeg ved, koster en konsultation omkring 2000 kr. Regn med et par måneders ventetid.

Du skal dog også vide, at før diagnosen fibromyalgi kan stilles, skal du være udredt for alle andre sygdomme med lignende symptomer. En tenderpoint test er ikke det eneste, der skal til for at stille diagnosen, lægen ser på hele sygdomsbilledet, samt netop at alle andre sygdomme med lignende symptomer er udelukket.

Jeg håber ikke for dig, at du har fibromyalgi, for det er en meget ubehagelig sygdom, som man endnu ikke kan helbrede. Nogle kan finde en smule lindring ved medicinsk behandling, men mange tåler dårligt medicinen og må opgive pga bivirkninger.

Knus fra Fib-Spurven.

Maja44 29-03-2012 11:40

skift læge ???

JegHåber 29-03-2012 12:05

En Neuropsykolog kan teste din koncentrationsevne og hukommelse. Det er for mange en del af smerterne.

zolskin 29-03-2012 14:11

Hej

Jeg har også piskesmæld og har læst om fibromyalgi og set dvd'er med det
og jeg kan se, at jeg opfylder samtlige tenderpoints og flere til - smerteklinikkens rådgiver har også bedt mig om at sørge for at få det undersøgt

...og er i den situation, at jeg ikke har samlet mod til at kontakte lægen og få henvisningen -
har fra anden bekendt også hørt om bente danneskjold!!
ellers skulle ventetiden nok være 1 1/2 - først udredning hos reumatolog og så frederiksberg centeret...der er vist en reumatolog i værløse pierre

Birgitte1970 29-03-2012 15:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ninja (Send 216649)
Gitte Thor har fuldstændig ret, det hele kan testes.....

Selv har jeg en piskesmældsskade (åbenbart) efter en trafikulykke. Jeg anede ikke hvad det var, andet end mine smerter var forfærdelige, og efter en længere undersøgelse inkl røntgen, ultralyd og almindelige funktionstests, fik jeg tilbagemeldingen, at jeg har piskesmæld.......

Ulykken skete så efter jeg fik tilkendt førtidspension. Og her i dag 2 år efter skaden, har jeg det gudskelov meget meget bedre. Dog kan jeg ikke sidde og kigge ned for længe af gangen, men det går langsomt frem af....

Okay. Jeg siger tak for info. Kan man så teste for stress, angst og depression?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension