K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyttigt at vide for Førtidspensionister (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Må jeg studere som FP ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10485)

amik 09-11-2009 13:11

Må jeg studere som FP ?
 
Jeg overvejer at søge ind på en mellemlang uddannelse. Jeg er FP og ved ikke om jeg kan gennemføre den, men jeg vil gerne prøve.

Må jeg studere og beholde min FP ? Skal jeg blande kommunen ind i det eller bare søge og starte (hvis jeg kan komme ind ;))

Hvad med bagefter ?

Har nogen nogle bevingede ord ?

:confused:

brøkpensionist 09-11-2009 14:15

Jeg vil mene...
 
...at du ikke kan beholde din FP, hvis du læser på et fuldtidsstudie, men du kan søge om at få en hvilende førtidspension, mens du læser.

MHH 09-11-2009 14:39

Hvis du er frisk nok til at studere,mon så ikke du skulle ha haft revudering el flex istedet for en ftp,tænk på hvor mange syge som intet kan overhovdet og ikke kan få ftp....

Hejdien 09-11-2009 16:23

En fuldtidsuddanelse er nok ikke noget de vil acceptere og du er jo heller ikke sikker på at du magter det, har du tænkt på at tage nogle enkelte fag og se hvordan det går inden du træffer beslutningen endeligt ...

zuza 09-11-2009 21:37

Ja, godt råd, Hejdien kom med. :cool:

Findes der ikke stadig åbent universitet, hvor man kan tage eet fag ad gangen?

Det ville jo også være synd for de unge, hvis man "blokerer" for en uddannelsesplads, som man så ikke magter alligevel.

Ellers vil jeg anbefale at tage en grundig snak med kommunen om, hvad kommunen kan anbefale dig.

Hvis du har fået det meget bedre, så kan kommunen enten gøre din pension hvilende eller frakende dig pensionen.

Kommunen samkører vel også registre.

:kram:

Tanja 09-11-2009 22:15

Nu ved jeg ikke om du hører til dem, som fik førtidspension inden
fleksjobordningen kom frem, og hvilke regler der gælder der?

Du skal snakke med din sagsbehandler, og hvis du kan klare flere
timer nu, end da du blev førtidspensionist, kan kommunen afgøre
om du fortsat er berettiget til førtidspension eller skal på SU eller
andet!

zuza 09-11-2009 23:09

Ja, måske der gælder andre regler for førtidspensionister FØR 2003.

Jeg vil anbefale, at du får en grundig snak med kommunen.

Så forebygger du også, at du kommer i klemme på et senere tidspunkt.

Og HUSK at få afgørelsen/tilladelsen på SKRIFT. Det er meget vigtigt.

:kram:

Ninja 09-11-2009 23:38

Ja der er forskel på de gamle regler og de nye regler. Dem på de gamle regler kan tillade sig en hel del mere end dem på de nye. Så det er bare om at få spurgt sagsbehandleren til råds....

MHH 10-11-2009 07:37

Personen som oprettede tråden,har kun haft pension et par år!

amik 11-11-2009 11:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 79290)
Ja, godt råd, Hejdien kom med. :cool:

Findes der ikke stadig åbent universitet, hvor man kan tage eet fag ad gangen?

Det ville jo også være synd for de unge, hvis man "blokerer" for en uddannelsesplads, som man så ikke magter alligevel.

Ellers vil jeg anbefale at tage en grundig snak med kommunen om, hvad kommunen kan anbefale dig.

Hvis du har fået det meget bedre, så kan kommunen enten gøre din pension hvilende eller frakende dig pensionen.

Kommunen samkører vel også registre.

:kram:

Jeg har kun haft min pension i 2½ år og som jeg også skrev i startindlægget, ved jeg slet ikke om jeg er i stand til at gennemføre en fuldtidsuddannelse.

Det var måske ikke så dumt at tage et enkelt fag på HF og se hvordan det går. Jeg vil jo ikke tage pladsen fra en der kan :-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension